litenkaka skrev 2014-09-22 17:50:15 följande:
Här är det jag som planerar allt. Om han ogillar något säger han det och då väljer jag något annat. Det han väljer är ett av två alternativ. Och det här är helt Ok med mig :) för jag vet stt bröllop och äktenskapet inte är viktigt för honom, han gör det för att det är viktigt gör mig och det är den största gåvan han kan ge, förutom våra barn. Jag tänker inte sabba ett års underbar planering genom att ha orealistiska förväntningar på min partner, istället accepterar jag att ci prioriterar olika. Så jG njuter av bröllopsplanering och att jag har en man som älskar mig och vill gifta sig med mig för min skull :)
det var också ett sätt att se det på! en del kan tycka min karl är lite.. hur ska man säga.. mansgrisig, egoistisk, som inte hjälper till.. och visst - nog skulle jag vilja att han gjorde det, men han är inte intresserad av det. liksom, bara han får vara med mig så är han nöjd och glad!
kom nu att tänka på en sak han sa till mig, som fick mig att gråta av lycka..
jag satt och var lite ledsen över all stress och oro, liksom att jag itne vet vilken klänning eller frisyr jag ska ha m.m. för jag vill ju han ska tycka jag är vacker på stora dagen..
då tar han mig i händerna, tittar på mig och säger:
"gumman... jag gifter mig inte med dig för att du är vacker på bröllopsdagen, jag gifter mig med dig för att du är vacker i vardagen".
i melted.. :P