Allrakäraste skrev 2015-02-03 14:54:56 följande:
Åh vad roligt att se hur det går för alla :)
För vår del har planerandet helt stannat av. Kyrkan är som sagt bokad och vi har släppt datumet för våra familjer och min mormor och morfar. Men där är det liksom stopp. Anledningen är inte att vi tappat lusten utan att vi inte har kunnat boka fast festlokalen än. Personen som jag ska prata med är utomlands men jag tror att han kommer hem den här veckan så jag håller tummarna för att lokalen är ledig - och bokningsbar! Ytterligare två samtal som står på listan är cateringfirman och en fotograf, men vi gifter oss ju i oktober (inte den populäraste bröllopsmånaden direkt) så jag är inte orolig för att de ska vara uppbokade.
Sen vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på... är det för tidigt att börja titta på klänning när det är lite mer än 8 månader kvar till bröllopet...? :)
Låter som att det går bra för er! Kan väl vara lite skönt med en paus i planerandet ändå? :) Blir ju lätt lite intensivt, kan iaf jag tycka.
Och nä, kör på med klänning om du känner för det! Jag skulle bara säga att var försiktig med att faktiskt köpa en för tidigt, då är risken att du hinner hitta en annan du gillar bättre. Men kika kan man ju göra, jag började nog titta typ ett år innan vårt spikade datum. Och köpte en som visade sig inte alls vara bra, såklart. :P Nu är det 6 månader kvar och jag har bestämt vilken jag vill ha, men drar ut på att beställa den, ifall jag ångrar mig eller hinner förändras mkt i kroppen.