tjatja! hängt med dåligt senaste tiden. :P men har inte hänt skitmycket heller...
ska fara till karln min nu i helgen. har skrivit ut blankett för namnbyte till han då ja tycker det håller på vara dags, ska han nu byta så. inte så länge kvar innan hindersprövningen ska in och då bör ju hans efternamn vara fixat så vi kan skicka in det som gemensamt. ^^
sen har jag nog bestämt mig om ring, så ska fara med min tärna på onsdag och prova den igen å beställa :D blir lite med pengar än tänkt på den posten, meeeen det är inte ändå så mycket i det stora hela (blir sammanlagt 5300 med gravyr för både min och karlns ring)
ja just! när jag far upp till karln så på hemvägen (om nu inte han vill följa) så far jag förbi haparanda och Ikea - VINGLASSHOPPING :P
Allrakäraste skrev 2015-03-18 15:43:27 följande:
För vår del är namnet självklart. Jag har ett typiskt "svensson"-namn medan min blivande har ett ovanligt efternamn. Det enda som är lite knasigt är att jag och svärmor båda heter Kristina och tja.... efter bröllopet kommer vi verkligen att heta likadant! Visserligen har hon behållit sitt flicknamn som mellannamn men ändå. Lite sjukt är det ju! :P
För vår del har planeringen stannat av helt pga av andra stora planer som kommit i vägen och kan göra att vi måste planera om i stort sett hela bröllopet. Men jag vågar inte skriva varför än eftersom det inte är helt spikat! Cliffhanger! ;)
jag kommer också hamna i ett "likadant-namn-läge". karlns kusin har samma namn som jag (fast i ett dubbelnamn) och vi kommer ha samma efternamn efter jag bytt. förvisso är hon också gift och har ett dubbelnamn... men ändå. tack och lov kallas hon vid sitt smeknamn.. annars hade det blitt lite besvärligt.