Vi som gifter oss 2015!
Datumet spikat till 1 augusti 2015 och vi gifter oss på denna vackra herrgård: www.melderstein.se/
Jaaa, men något sådant här?
Tessa: åh, det var ju döläckert! Ska kika på var man kan hitta liknande.
Är ni helt nöjda med era ringar föresten? Efter mycket om och men har jag insett att min ring är för bred för mina korvfingrar. Med sina 7 mm är den inte bekväm att bära och jag har insett att det inte kommer att gå att ha en extra ring till det. I skrivande stund kan jag inte ens ha ringen på mig utan att irritera ihjäl mig på att den slår emot knotan på lillfingret. Så nu börjar jakten igen..
Jag har hittat en ring som ser likadan ut, fast ligger på 5 mm. Men det kanske fortfarande är för brett?
Har även kikat på andra ringar som är 4 mm, och som skiljer sig i utseendet (det svarta är alltså inte på ringen, utan en reflektion).
Mitt lillfinger är kanske kortare än ditt, filibustern? Den översta du visade var jättesnygg, men tror att den med tre stenar kommer att "blinga till det" lite mer. Jag är en sucker för när det glittrar.. som en skata. Är det titan du har nu? Trivs du med materialet?
Tessa, din ring är verkligen en classic. Den kommer aldrig att gå ur tiden. Jag letade först efter något liknande. Men är det inte lätt att man fastnar med själva kroninfattningen?
Yes, det blir borgligt för oss. Det känns dumt för oss båda att vara i kyrkan då vi enbart är döpta men inte konfirmerade och inte aktivt troende.. Visst, kyrkor är oslagbara vad gäller det estetiska, men det känns som att man "lurar Gud" eller något om man gifter sig där. Och jag vill inte heller att någon gud jag inte direkt tror på ska välsigna vårt äktenskap.. det betyder ingenting för mig. Då ser jag hellre att släkt och vänner ger oss sin välsignelse istället.