Inlägg från: Sofie R |Visa alla inlägg
  • Sofie R

Ni med alkohol till självkostnadspris...

En öl kostar väl ca 15kr i butik, cider kanske lite dyrare.. Vinet är det ju bara att slå ut antal glas per flaska och dela det med priset. Det är ju trots allt väldigt fult att tänka sig gå plus på det när ni säger självkostnadspris.

• Sofie R

Man kan kanske sälja drinkbiljetter. 6 st för 100 eller nått. För att det inte ska bli för fel och en massa växelskrammel.

• Sofie R

Jag tycker att 20kr låter mycket! Men nu hör ju jag till dem som aldrig skulle ta betalt när jag bjudit in till fest.. Så då tycker jag det låter ännu värre att man tjänar på det. Jag skulle hellre tagit 10kr, då får man ju ändå ett bidrag till drickan, tror tom att det kan täcka ganska mycket, så länge man inte har de allra dyraste sorterna.

• Sofie R

Vi ska inte heller ha det absolut billigaste, men för mig känns det konstigt att ta betalt för dricka på en fest. Så därför känns det som en lite konstig mentalitet, att man inte vet vad man ska sätta för pris. Det är ju bara att dela upp flaskpriset till pris per drink då. Jag personligen hade nog hellre gått lite minus än att sitta med ens en tia i vinst. Men det är ju återigen som jag tycker. Och jag bara förmedlar en känsla som kanske några av gästerna också får. För många med mig kan se det som lite konstigt att betala för sig när man är bjuden på fest. Ett extra perspektiv bara :)

• Sofie R

Ja du ja, men jag vill att resten också ska va säkra på det!

• Sofie R

Drinkbiljetter? Fast du får två öl för en biljett. Kanske.

• Sofie R

Ge folk gratis drinkbiljetter, ca 4-5st per person. Och vill någon sen ha mer får de gå till toastmastern och be om fler. Då kan ju den "skämmiga" biten avskräcka från att dricka så mycket mer. Till middagen kan ni ju ha dricka som inte innefattas av biljettsystemet..

• Sofie R

FrökenErika: tyvärr tror jag inte att de bryr sig om de för betala för drickan eller inte. Har de bestämt sig för att supa sig redlösa så kommer det ske ändå! Det kan jag nära på garantera dig!

Svar på tråden Ni med alkohol till självkostnadspris...