Inlägg från: Luci |Visa alla inlägg
  • Luci

Vänner som inte får komma

Allt planerande kring bröllopet känns roligt och underbart förutom en sak, att välja bort vänner som inte får komma. Jag har betydligt fler vänner än min m2b och han är inte lika intresserad av att ha "massa vänner" där. Han har absolut ingenting emot att jag vill ha fler vänner där än han men för honom är det lättare eller vad man säger. Jag får nästan lite ångest över att välja bort vänner. Mina vänner betyder mycket för mig på olika sätt. Hur fan ska man tänka?

• Svar på tråden Vänner som inte får komma
  • Luci

Jag har valt bort en del släktingar jag inte tycker om eller hur man ska säga. Blod är inte alltid tjockast. En annan sak är ju att en del vill ju ha med sin respektive. Hur gör man angående det? Vi kan INTE bjuda allas respektive. En idé är att bara bjuda dem som är gifta men jag vet att detta är känsligt.

• Luci

Måste bara påpeka att ta bort vänners respektive var min killes förslag. Men nu när ni säger det så inser jag att detta är värre än att ta bort några vänner.

Saken är den jag har MÅNGA vänner som betyder mycket för mig. Vi kommer ha barnfritt men vi kan inte förvänta oss att en viss procent tackar nej för det. Vi måste ha råd med mat och dricka för dem vi bjuder. Ju mer jag tänker på detta ju jobbigare blir det :( 

• Luci
    Koyal skrev 2013-07-28 23:16:43 följande:
    Vi gjorde så att vi bara bjöd respektive som är sambo eller högre. Och ansåg att vi faktiskt har den rätten. Vår fest, våra pengar och vi väljer vilka vi vill umgås med. Vissa av mina kusiners respektive är väldigt nya samt väldigt unga.
    Men vi la till att alla har rätt att ta med sig någon de håller kär mot en rabatterad kuvertavgift. Då får de välja om de vill lägga ut den summan.
    Får jag fråga hur ni skrev det i inbjudan? Nyfiken :)
  • Luci
    Koyal skrev 2013-07-28 23:46:53 följande:
    Hittade den texten här på BT och snodde den rakt av:

Då vi önskar fylla vår dag med så mycket kärlek som möjligt är du
    mer än välkommen att ta med någon du håller kär. Dock
    tillkommer då en kuvertavgift på XXX kr som insättes på
    kontonummer XXXX (Banken) i samband med O.S.A.
    Tck så hemskt mycket :)
  • Luci
    FruForsmark skrev 2013-07-29 10:09:02 följande:
    Vi bjöd endast nära vänner och inte bekanta, dvs de vänner som vi nästan aldrig pratar med i telefon eller träffar på tuman hand utan alltid i grupp fick ingen inbjudan. Annars kan det lätt bli för många.
    Ja jag har ju inga bekanta på listan i alla fall. då hade det blivit månnga ;)
  • Luci
    lovisas skrev 2013-07-29 10:58:40 följande:
    Vi hade samma problem. Men vi bestämde att vi skulle bjuda de vi umgicks mest med, valde bort både släkt och vänner. Så det blev närmsta familj/släkt och bästa vännerna. Om någon har frågat så har vi sagt att det är en ekonomiskt fråga och att vi var tvungna att sätta gränsen någonstans - även om vi gärna haft med alla vi känner.

Lycka till!
    Ja man kan ju inte bjuda ALLA. Okej om man tjänar miljoner men det är det få som gör :P
  • Luci

Vi kommer låta gästerna bestämma men att de får betala för sin respektive. 

Jag ska gifta mig på Gotland men aldrig hört om brudvisning innan. Jag försöker dock hålla min klänning lite hemlig. ;) 

• Luci
    Chicita skrev 2013-08-21 10:49:07 följande:
    Men behöver klänningen vara hemlig även fast vigseln är över?

Brudvisningen är ju efter både vigsel och middag. Alltså i pausen innan dansen drar igång. Och då är knappast din klänning hemlig längre Flört
    Sorry jag var trött, missade det där med efter vigseln. Antog att det var en dag innan. Nu läste jag om :P
Svar på tråden Vänner som inte får komma