Missfall, vill försöka igen men vågar inte
Varning för äckligt inlägg: Ja, som rubriken säger har jag troligtvis fått missfall. Min senaste mens var i början av maj, och eftersom mensen var sen månaden efter testade jag mig flera gånger, alla fyra gångerna var det negativt. Senaste gången jag testade negativt var för 3 veckor sedan. Men mensen kom (trodde jag) för ca 1,5 vecka sedan men det var ovanligt lite, nästan som blodblandade, bruna flytningar bara. Dessa blödningar höll i sig fram tills i torsdags, då jag började få mensvärk och mer rikligare blödningar. Jag trodde bara de tidigare blödningarna bara var en förberedelse för den riktiga mensen och blev då inte orolig när jag började blöda mera. Jag trodde ju att det var den riktiga mensen som kom. Men natten mellan torsdag och fredag vaknade jag av en j*vla mensvärk, kunde inte sova på några timmar. Efter en Alvedon och vetekudde mot magen gick det till slut över. På fredagen hade jag endast känt svag värk i magen (som jag brukar ha vid mens). Jag gick in på toa för att byta binda och där var en stor blodblandad geléklump. Jag började misstänka att det var missfall då eftersom jag aldrig tidigare fått sån stor klump vid mens. Lite senare testade jag mig med ett Clearblue digitaltest och det visade Gravid 1-2. Alltså, jag var troligtvis gravid innan också men mina hormonhalter var väl för låga. Och eftersom jag skriver upp när jag och sambon har sex vet jag också att det är mer än två veckors sedan vi hade sex :/ Jag och sambon ska gifta oss om två månader, och jag vill så gärna bli gravid, jag vill ha barn med min man. Men jag vet inte om jag vågar börja försöka igen när mina blödningar har gått över, för jag vill inte riskera att jag får missfall igen, i närheten av bröllopet :( Jag vet egentligen inte vad jag ville med inlägget, ville nog bara skriva av mig lite :/ Förlåt för inga radbyten, skriver från ipaden.