• Oskarsdotter

Är det bara jag som längtar tills det är över?

Självklart längtar jag så att jag dör! Det ska bli fantastiskt att gift sig och få ha en stor fest!

Men....jag är så jäkla trött på allt planerande, fixande o donande, maila, boka mm.

Jag längtar efter att ligga in soffan en kväll och INTE behöva tänka på NÅGOT rörande bröllop.

Det är 31 dagar kvar nu, och fort kommer det gå, men det ska bli SÅ SKÖNT när det är över.

Bröllopstorget är toppen, många bra tips, men det ska bli skönt att slippa logga in här varje dag för att inte "missa något" .

Är jag själv om att tycka det här? :)

• Svar på tråden Är det bara jag som längtar tills det är över?
  • 1337Lise

Jag älskar att pyssla och planera inför bröllopet, men se här sista veckorna har jag känt att jag längtar till det är förbi! Finns så mycket att tänka på och så mycket som kan och kommer att få fel, så det blir skönt när allt bara är över - allt är gjort och klart =)

• TheD

Det var jätteskönt att få lägga sig efter bröllopet och sova kan jag säga :) Jag älskar att planera saker men efter bröllopet kände jag "jaha, det var det. Skönt att det är över för så himla speciellt var det inte" ;)

• Red Lion

Känner igen mig. Vi hade ett litet bröllop där vi inte gjorde mycket själva (middag på restaurang, inget pyntade m.m.) men längtade ändå lite tills det skulle va över. Det tar ju så pass mkt energi och tid ändå att få allt att klaffa, man kanske är nervös över det hela o.s.v. Och vi tycker att det är skönt nu när det är det över faktiskt även om det var en fantastisk dag jag kan längta tillbaka till. 

• Alvstina

Jag känner precis som du. Nu är jag färdig, nu vill jag få det gjort och kalla Robert för "min man" och inte längre bara "min sambo".

Jag blir stressad av allt jag fortfarande har kvar att ordna, allt mailande, ringande, dubbelkollande, provande.. jag är också trött på mina mardrömmar.

Inatt drömde jag att jag fick en vissen brudbukett från floristen, jättekonstiga blommor var det också. När det var dags för kyrkan kom jag på att jag glömt att gå till frisören tidigare på dagen.. det hela slutande med att jag blev jagad av en liten krokodil som satt inne på toaletten och lurpassade på mig när jag skulle dit.

Jag vill sova ifred och ha vanliga drömmar igen! 

• FrökenErika

Jag känner absolut igen mig! Vi gifte oss i lördags, och försök verkligen se till att ha allt klart innan dagen före (utom de som absolut måste göras dagen före, typ hämta blommor eller dekorera lokal) för vi tillbringade de två sista dagarna före bröllopet, och även en stund lördag morgon med att hetsa runt och fixa småpysslet inför vigseln och festen.

Det gick så långt att jag faktiskt satt och grinade en skvätt kvällen innan eftersom det inte var såhär jag hade tänkt mig, och jag var så himla trött och sliten.

Bröllopsdagen och festen vart ändå fantastiskt bra och fin, men nu är det över, tackolov.

Nu ligger jag hemma med feber och ont i hela kroppen, som kom när all stress släppte! Känns sådär, eftersom vi gjort upp med tjejerna som tar/tog foton att vi ska träffa dom imorgon och ta lite bilder tillsamans med min vackra häst i våra bröllopskläder. (Maken ska lämna tillbaks sina hyrkläder imorgon eftermiddag).

Men det är väl bara att bita ihop. Det här och tackkorten blir ju det absolut sista jag behöver fixa kring bröllopet.

• knackamackadam

Jag hade samma känsla sista två veckorna. När alla de sista lösa trådarna skulle knytas ihop så var det bara så mycket. Längtade efter att få se på film på kvällarna med min sambo, läsa en bok, sova gott och inte drömma konstiga bröllopsdrömmar om att tappa bort klänningen eller inte hinna till frissan eller glömma bort festen. I stället satt vi med bordsplacering, sista gästpresentationerna och lite annat "småpyssel" som tog en jäkla tid! Dagen kom och den var värd varenda sekund av planering Det blev helt perfekt med bara obetydliga smådetaljer som möjligtvis hade kunnat bli bättre. Det är ändå skönt att det är över, ett fint minne för livet och jag kan fortsätta filmtittandet med min man

• Oskarsdotter

Åh vad skönt att jag inte är ensam! :)

Jag har haft min första mardröm, och det var att jag hade fett hår efter att ha varit hos frisören. (Det är bland det värsta jag vet)

Alvstina: Hahaha, knasig dröm! :P När gifter ni er?

FrökenErika: Stort grattis, och VAD SKÖNT FÖR DIG!!! ;) Och krya på dig!

Grodprinsens brud: Iiiiiii, då är det NÄRA! :D ;) Lycka till med allt!

• Evastar

Tänk så kände jag det också. Det var en sådan himla skön känsla som kom över mig en morgon när jag stod och borstade tänderna i badrummet, - att mitt huvud inte längre var fullt med alla bröllopsbestyr!Hade vi vetat allt jobb från början hade vi tagit in en bröllopskordinator, trots att många underbara människor hjälpte oss så var huvudet fullt varje dag med allt från hur festvåningen skulle användas bäst med presentbord etc, till såpbubblor och tårtor, ibland var gråten nära!Men det blev ändå ett fantastiskt minne för livet, och vi är glada för att vi nu är gifta!!!Och sedan, tack alla kloka, underbara människor här inne som delar med er av er kunskap och omtanke, det har varit ovärderligt! 

• paisley
    Oskarsdotter skrev 2013-08-06 18:08:56 följande:

Självklart längtar jag så att jag dör! Det ska bli fantastiskt att gift sig och få ha en stor fest!

Men....jag är så jäkla trött på allt planerande, fixande o donande, maila, boka mm.

Jag längtar efter att ligga in soffan en kväll och INTE behöva tänka på NÅGOT rörande bröllop.

Det är 31 dagar kvar nu, och fort kommer det gå, men det ska bli SÅ SKÖNT när det är över.

Bröllopstorget är toppen, många bra tips, men det ska bli skönt att slippa logga in här varje dag för att inte "missa något" .

Är jag själv om att tycka det här? :)

Åh så du gifter dig också den 7 september? 

Känner igen mig i allt som du skriver, nu börjar det bli lite jobbigt. Och jag börjar tröttna på att tjata på blivande mannen, och irritera mig på att han är så dålig på att ta tag i saker.

Drömma mardrömmar har jag också gjort. Häromnatten drömde jag att jag inte hann sminka mig och fixa håret innan vigseln, och fota hann vi inte heller! 
Svar på tråden Är det bara jag som längtar tills det är över?