Inlägg från: FruForsmark |Visa alla inlägg
  • FruForsmark

Velpanna

Som Helipa skriver, är ni säkra på att ni vill detta överhuvudtaget?

Om det endast handlar om beslutssvårigheter, vad tror du det bottnar i? Är det en osäkerhet där ni är rädda för att "inte ha rätt sorts bröllop"? Att ni tittar mer i bröllopsmagasin än lyssnar till er själva vad ni själva vill ha?

Jag hade ingen aning om hur vi skulle ha bröllopet till en början men vi tog tid på oss. Vi började med plats, där var min man stenhård på att vi skulle gifta oss i den lokala kyrkan utanför Umeå. Inget snack om saken. Kyrkan är otroligt vacker utanpå men inte världens finaste innuti. Lite mörk, men vad spelade det för roll? Den var ju viktig för oss personligen. Därefter bestämde vi festplats. Jag sa, om jag gifter mig vill jag gifta mig på en herrgård och gärna en lantlig en. Vi hittade den perfekta herrgården i Umeå för det! Vidare ville jag ha en klänning med axelband och spets och utsläppt hår med blommor i. Det är inte många som gillar den stilen men det är min dröm om ett sommarbröllop. Jag hittade efter flera besök i olika butiker och efter att ha testat flera vackra klänningar min klänning som jag verkligen brann för! Min man ville ha marinblå kostym så han skaffade sig en marinblå kostym. Jag ville ha rosa och vita rosor och pioner samt mycket grönt både i bukett och som bordsdekorartioner och då körde vi på det. Jag hade min långa syster och mycket korta väninna som tärnor, visst längden skiljde ju markant, men spela roll- det var ju de jag ville ha vid min sida.

Så mitt tips är, känn efter vad som är just er och strunta i vad ni tror andra kan tycka eller tänka. Vad är din innersta drömlokal, vilka detaljer är viktiga och personliga för er?, vilka färger är era favoriter, vilka blommor är era favoriter, vilken lokal känner ni är personlig för er och passar i ert tema? Sen kommer det altid finnas en massa andra vackra saker som lockar. Hade vi haft ett vinterbröllop hade klänning, färg och blommor- ja allt varit annorlunda. Så är det.

• FruForsmark

Du vill inte posta länkar till lokalerna och kommentera vad det är med dem som du inte gillar?

Svar på tråden Velpanna