Velpanna
Av olika anledningar (dödfall i familjen, vi kom ingenstans) har vi bokat om datumet för vårt bröllop flera gånger. Jag har köpt en brudklänning men det är så fram och tillbaka om jag vill ha just den, kanske passar den inte min kroppsform, kanske vill jag ha något mer romantiskt, något i en annan vit nyans. Vi har bokat iallafall fem olika kyrkor, och bokat av. Minst lika många lokaler har vi förbrukat. Det tog hur många månader som helst att leta inbjudningskort, tills det gick upp ett ljus för hur jag egentligen ville ha dem. Hela projektet bröllop står och stampar. Nu när vi har planerat i över ett år så finns det bara en miljard uppslag och vi kommer ingenstans. Varje liten detalj skall analyseras och diskuteras till perfektion. Eftersom vi har skjutit fram bröllopet finns det inte längre nån akut deadline, jag måste inte bestämma nu, det blir inte i år. Och det gör att jag kan vara bridezilla i ett år till! Yey?
Är det bara jag som har det såhär? Mina vänner som planerat bröllop har aldrig ändrat några större beslut, de har direkt vetat vilken kyrka de vill ha, och satt ett datum, och älskat klänningen de köpt hela tiden, och varit mycket mer på banan. Vårt bröllop är som ett väldigt kladdigt papper, med många överstrykningar, omvärlden är väl less på allt velande – det är ju olika varianter varje gång.