Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

Velpanna

tisa skrev 2013-08-08 11:14:18 följande:

Jag är inte helt med på kopplingen att vi kanske inte vill det här alls? Det är väl i princip det enda vi är säkra på att vi vill, men känner ingen vidare passion för någon speciellt lokal/kyrka/tema.. Det är ju jättesvårt att hitta nåt som jag verkligen älskar. Därför har det känts så himla halvdant med alla vi bokat, det har blivit ”jaja men vi får väl ta den ändå” och sen har jag varit ledsen för att det inte känns så perfekt som jag vill ha det och så är det otroligt mycket åsikter överallt som stressar och eftersom jag är osäker (och min sambo tycker alla förslag är jättebra) så blir jag förvirrad.  Så jag är avundsjuk på er som har en kyrka/lokal/tema i princip förutbestämt.  Datum blev vi tvungna att ändra pga dödsfall men resten kan vi tillskriva mig.. Sådå är det väl bara jag som velar..

Jag förstår vad du menar, och om vi hade fått något som störde i vår planerig och gjort att vi skjutit upp bröllopet, så hade jag förmodligen stått och stampat och tänkt om hundra gånger. Vi hade inte en "drömkyrka" eller lokal eller ens typ av bröllop. Det blev lite som det blev och jag måste säga att jag nu, 2år efter bröllopet, känner mig väldigt nöjd över valet av kyrkan, men dessvärre extremt missnöjd över valet av lokal.

Jag hade kunnat göra om vårat bröllop hundra gånger med olika lokaler, inbjudningskort, brudklänningar, bröllopstårtor osv. Just för att det finns så många alternativt som jag tycker är bra, men inget som riktigt sticker ut som det bästa!

Om man då, som ni pga dödsfallet, får en anledning till att skjuta fram bröllopet, så får man ju också längre tid på sig att vela fram och tillbaka.

Hm. Jag skulle nästan säga att spika ett datum och skicka ut inbjudningar och bara bestäm er! Du kommer förmodligen aldrig hitta det perfekta, så något som ändå känns bra kanske duger? Fokusera på det viktigaste - du och din blivande kommer äntligen få gifta er! :)
Svar på tråden Velpanna