Inlägg från: amerika |Visa alla inlägg
  • amerika

Hur väljer ni/valde ni datum?

Bara av ren nyfikenhet och för att det är rolligt att höra hur ni tänkte:

Vad var det som gjorde att ni valde just det datum ni valt? Har ni utgått från årstid, sifferkombinationer, förlovningsdatum eller annat?

Berätta!!! 

• Svar på tråden Hur väljer ni/valde ni datum?
  • amerika

Jag kan börja med att berätta hur vi tänkte:

Vi ville gifta oss under sommarhalvåret, så vinter och höst gick bort. Mars och april kändes för kyligt och augusti gifte jag mig förra gången (för 18 år sedan) och ville inte välja samma månad igen.

Jag fastnade för maj då det är skirt vårgrönt och från början satte vi 10 maj 2014 men jag insåg efter ett tag att "vår" ek där vi ska vigas inte kommer ha några utslagna blad då, så vi har flyttat fram datumet till 24 maj 2014.  Det är före en hel drös med födelsedagar i vår familj i slutet av maj och sedan i juni, före skolavslutningar, student och midsommar så det känns rätt placerat i tid. Och ett par veckors semester i maj för att bröllopsfixa känns ju inte fel! Flört

• amerika
    Sskbrud skrev 2013-08-09 15:18:55 följande:
    vi ska gifta oss nästa år pch pendlar lite mellan vår förlovningsdag 9 mars, alltså 130309, alternativt vår tio årsdag (som vi blev tillsammans på ) , 17 aug; 130817 . 
    Mina föräldrar gifte sig i mars och har varit gifta i 43 ½ år, så det är tydligen en bra månad att gifta sig i!! Flört De fick proppa in bröllopet mellan morfars kalvningar.... Det kan ju dock vara lite kallt fortf i mars och t o m snö men om det inte gör nåt så är ju ett vårbröllop härligt tycker jag!

Själv gifte jag mig i augusti första gången och det var verkligen en fantastisk månad att gifta sig i! Varmt, naturen mogen, det är slutet på hela den härliga sommaren och folk är pigga, solbrända, utvilade.... 

Ni kan välja vilket som men jag tror ni blir mer ensamma om bröllop i mars än i augusti! 
Svar på tråden Hur väljer ni/valde ni datum?