• amerika

Hur väljer ni/valde ni datum?

Bara av ren nyfikenhet och för att det är rolligt att höra hur ni tänkte:

Vad var det som gjorde att ni valde just det datum ni valt? Har ni utgått från årstid, sifferkombinationer, förlovningsdatum eller annat?

Berätta!!! 

• Svar på tråden Hur väljer ni/valde ni datum?
  • amerika

Jag kan börja med att berätta hur vi tänkte:

Vi ville gifta oss under sommarhalvåret, så vinter och höst gick bort. Mars och april kändes för kyligt och augusti gifte jag mig förra gången (för 18 år sedan) och ville inte välja samma månad igen.

Jag fastnade för maj då det är skirt vårgrönt och från början satte vi 10 maj 2014 men jag insåg efter ett tag att "vår" ek där vi ska vigas inte kommer ha några utslagna blad då, så vi har flyttat fram datumet till 24 maj 2014.  Det är före en hel drös med födelsedagar i vår familj i slutet av maj och sedan i juni, före skolavslutningar, student och midsommar så det känns rätt placerat i tid. Och ett par veckors semester i maj för att bröllopsfixa känns ju inte fel! Flört

• Milli

Rolig tråd :) Vi ville gifta oss på sommaren och på en lördag eftersom vi har många långväga gäster. Och sambon har så himla svårt att komma ihåg datum så de var tvunget att vara något datum som klinga så att han kan minnas datumet i alla år.. Så kolla kalendern och tänkte ta något jämnt som 5,10,15e eller så men så fick jag se 140614 så då boka vi de, boka även tiden på 14.14 så typ alla som vet om bröllopet kommer ihåg både datum och tid så de känns bra =)

• Pia88

Vi har gjort "allt" den 21:a.. Träffades, flyttade ihop, förlovade oss... Så det var ett starkt alternativ... Sen har bröllop alltid betytt sommar för mig.. Så juli var då ett starkt alternativ...

spanade i almanackan och såg 21 juli 2014 var en måndag, ingen "bröllopsdag" för mig så vi spanade vidare... 5-7-14 klingar fint, kusin planerar sitt bröllop till den dagen.. nåja, 12-7-14.. svänger på siffrorna i 21 Flört  bonus, det är en lördag Skrattande så så valde vi.. delvis datum tänk oså lite krångel...

• CJ5

vi ville gifta oss på vår förlovningsdag, 20 juli, men.. vi fick barn sista maj i år. så vi valde att skjuta på bröllopet ett år och den 20 juli nästa år är en söndag. därför är kyrkan istället bokad till den 19 juli 2014! :)

• Momsroria1986

Vi ville gifta oss på hösten eller sensommaren, bestämde oss ganska tidigt för att september var en bra månad för då börjar det bli fina färger på träden. Datumet blev som det blev för att både kyrkan och lokalen vi ville ha var lediga då, vi gifter oss den 28:e september. Nu i efterhand så har vi kommit på att det är ett väldigt bra datum för mitt favorittal är 4 och min sambos favorittal är 7 och 7*4 är 28 :D

• Red Lion

Vi tog studenten tillsammans den 7 juni 2003 och det var också första gången vi kysstes (vi blev ett par den hösten). Så tio år senare på dagen gifte vi oss, det var en fredag men en klämdag p.g.a. natioanldagen så det var lättare för vissa att ha / få ledigt också. Sen är 7/6 -13 7+6 =13, gillade det med. :)

• stormhelen

För oss var det hyffsat enkelt.

Vi ville gifta oss på vår årsdag den 15 september, men då den dagen ligger i år på en söndag så passade det inte då hälften av gästerna inte bor i samma stad utan drygt 40 mil från oss. Därför passadar en lördag bättre så att gästerna ska kunna sova kvar om de vill och inte känna sig stressade för att de ska upp och jobba dagen därpå. Så då blir bröllopet istället den 14 september som i år ligger på en lördag.

Nu tycker jag att det här blev mycket bättre än att vi hade gift oss på vår faktiska årsdag. Dels för att nu får vi två dagar på raken att fira vår kärlek samt att både bröllopsdag och årsdag får två egna datum. ^_^

Vi kommer att gifta oss dagen innan vår 6 års dag.

• stormhelen

För oss var det hyffsat enkelt.

Vi ville gifta oss på vår årsdag den 15 september, men då den dagen ligger i år på en söndag så passade det inte då hälften av gästerna inte bor i samma stad utan drygt 40 mil från oss. Därför passadar en lördag bättre så att gästerna ska kunna sova kvar om de vill och inte känna sig stressade för att de ska upp och jobba dagen därpå. Så då blir bröllopet istället den 14 september som i år ligger på en lördag.

Nu tycker jag att det här blev mycket bättre än att vi hade gift oss på vår faktiska årsdag. Dels för att nu får vi två dagar på raken att fira vår kärlek samt att både bröllopsdag och årsdag får två egna datum. ^_^

Vi kommer att gifta oss dagen innan vår 6 års dag.

• knackamackadam

Årstid, semestrar (jag ville ha minst en vecka ledigt innan) . Sedan kunde vi ha tagit förlovningsdagen, något särskilt datum o.s.v, men det datum vi valt, det är ju DET datumet som är det viktiga, mycket viktigare än förlovningsdagen, årsdagen eller liknande

Svar på tråden Hur väljer ni/valde ni datum?