• amerika

Hur väljer ni/valde ni datum?

Bara av ren nyfikenhet och för att det är rolligt att höra hur ni tänkte:

Vad var det som gjorde att ni valde just det datum ni valt? Har ni utgått från årstid, sifferkombinationer, förlovningsdatum eller annat?

Berätta!!! 

• Svar på tråden Hur väljer ni/valde ni datum?
  • CoG

Vi firar vår årsdag den 27 juni också så det blev en månad efter vår årsdag för när vi träffades -09 och förlovade oss -11.

Och det var skönt att ha ngn semestervecka innan så att vi skulle ha tid att förbereda samt någon semestervecka kvar efter så att vi skulle hinna ha semester också :)

• Tessa

Vi vill gifta oss under sommaren. Här uppe i norra Sverige (i en liten by) så händer inte så mycket under året, förutom just sommaren. De flesta helger ockuperas av marknader, hemvändarfester och andra roliga evenemang som de flesta just tar tillfället i akt att gå på eftersom det inte händer så mycket annat.
    I vår familj och bekantskapskrets har vi dessutom väldigt många som fyller år i augusti.
    Sedan tittade vi på 2014 eller 2015, men herrgården vi ville ha var i princip helt fullbokad inför nästa sommar. Så 2015 kom av den orsaken.
    Så vi tog fram de helger som är "lediga". Valet stod mellan 25 juli eller 1 augusti. Det första jag gjorde när jag såg datumen var att räkna ut när min mens skulle infalla! Flört Jag hade INTE lust att vara PMSig i bröllopsstress eller ha mensvärk på bröllopsdagen. Både 25 juli och 1 augusti 2015 låg utom "fara". Glad 
    Eftersom vi förlovade oss 2 juli 2011 tyckte jag det skulle passa fint med en enkel siffra i bröllopsdatumet också. Fästmannen tyckte inte datumet spelade så stor roll, men höll med om mitt resonemang och vi bokade in 1 augusti 2015! 

• daniiel

Vi kom på i typ slutet på februari 2011 att nu fasiken är det nog, vi måste spika ett datum! Då ville vi gifta oss på sommaren och för att få lite tid på oss att planera, så tänkte vi augusti. Jag pluggade dock och min skola skulle börja om kring 20 augusti, så vi ville helst göra bort det innan dess. Och vi ville ha det på en lördag. Då blev det lördag 13 augusti 2011 och det blidde ju rätt bra :)

Det datumet eller siffrorna osv betyder dock inget speciellt för oss, alls. Annat än att det numera är vår bröllopsdag då såklart :)

• Sanct

Vi träffades på en konsert 120610 och min fästman friade på vår 2-årsdag..
    När vi sen skulle välja datum för vigseln 2014 ville vi gärna boka 120614, alltså på vår 4-årsdag. Men det datumet infaller mitt i veckan och lördagen samma vecka är 140614. Vilket vi tyckte klingade fint tillsammans med förlovningsdatumet 120612. :)

• Lenblo

Vi tog första datumet prästen hade tid. Flört Vi blev inklämda en fredag tre veckor senare och familjen informerades utifall de hade möjlighet att dyka upp. (Betydligt större fest ett år senare)

• Slilja

Vilken rolig tråd :)
    Vi ville gifta oss innan semestern för att kunna slappna av på semestern plus att vi ville kunna åka på smekmånad direkt. Kollade i kalendern o hittade datumet 5/7, 5 och 7 är mina favoritnummer och m2b´s är 12 (5+7) så det fick det bli helt enkelt :)

• viXan

Min blivande friade 121225 och jag ville dels gifta mig inom 1år och dels ha sommarbröllop...

O när det lutade åt August tyckte vi att 130831 verkade lätt att komma ihåg (för mannen hihi) då man bara vänder på 13 o får 31 :)

• Sskbrud

vi ska gifta oss nästa år pch pendlar lite mellan vår förlovningsdag 9 mars, alltså 130309, alternativt vår tio årsdag (som vi blev tillsammans på ) , 17 aug; 130817 . Vilken tycker ni är bäst? eller spelar de ngn roll egentligen?? KÄnns så jobbigt att vänta ända till augusti och så många som gifte sig då ändå. Mars är mer udda :) slottet va ledigt båda datumen. Lite speciellt eftersom vi vill ha söndagsbröllop utan fest! jätte tacksam för era tips!!

• kipso

Vi gjorde det enkelt för oss. Vi kom på förra året att vår årsdag är en lördag så då bestämde vi det datumet. Det är även samma datum som vi förlovade oss. 24/8-2013

• viXan
    Sskbrud skrev 2013-08-09 15:18:55 följande:
    vi ska gifta oss nästa år pch pendlar lite mellan vår förlovningsdag 9 mars, alltså 130309, alternativt vår tio årsdag (som vi blev tillsammans på ) , 17 aug; 130817 . Vilken tycker ni är bäst? eller spelar de ngn roll egentligen?? KÄnns så jobbigt att vänta ända till augusti och så många som gifte sig då ändå. Mars är mer udda :) slottet va ledigt båda datumen. Lite speciellt eftersom vi vill ha söndagsbröllop utan fest! jätte tacksam för era tips!!
    Det spelar absolut ingen roll :) Jag tycker Ni ska välja mars om det känns bäst för Er!
Svar på tråden Hur väljer ni/valde ni datum?