Vi vill gifta oss under sommaren. Här uppe i norra Sverige (i en liten by) så händer inte så mycket under året, förutom just sommaren. De flesta helger ockuperas av marknader, hemvändarfester och andra roliga evenemang som de flesta just tar tillfället i akt att gå på eftersom det inte händer så mycket annat.
I vår familj och bekantskapskrets har vi dessutom väldigt många som fyller år i augusti.
Sedan tittade vi på 2014 eller 2015, men herrgården vi ville ha var i princip helt fullbokad inför nästa sommar. Så 2015 kom av den orsaken.
Så vi tog fram de helger som är "lediga". Valet stod mellan 25 juli eller 1 augusti. Det första jag gjorde när jag såg datumen var att räkna ut när min mens skulle infalla!
Jag hade INTE lust att vara PMSig i bröllopsstress eller ha mensvärk på bröllopsdagen. Både 25 juli och 1 augusti 2015 låg utom "fara".
Eftersom vi förlovade oss 2 juli 2011 tyckte jag det skulle passa fint med en enkel siffra i bröllopsdatumet också. Fästmannen tyckte inte datumet spelade så stor roll, men höll med om mitt resonemang och vi bokade in 1 augusti 2015!