• amerika

Hur väljer ni/valde ni datum?

Bara av ren nyfikenhet och för att det är rolligt att höra hur ni tänkte:

Vad var det som gjorde att ni valde just det datum ni valt? Har ni utgått från årstid, sifferkombinationer, förlovningsdatum eller annat?

Berätta!!! 

• Svar på tråden Hur väljer ni/valde ni datum?
  • Power of Love

När vi valde förlovningsdatum så valde vi 111213 med klockslaget 14.15. Det vill säga på Lucia

Eftersom vi hade valt ett förlovningsdatum som var speciellt uttänkt ville vi ju ha det med vigseldatumet också. Vi ville ha ett sommarbröllop och att jag skulle vara färdig pluggad så sommar så 2012 och 2013 gick därför bort eftersom jag blev precis klar innan denna sommar (och planeringen ville vi inte tressa med och därför gick denna sommar bort)  När jag upptäckte att nationaldagen låg 2014 på en fredag vilket skulle innebära långhelg så blev valet lätt. Då fick vi en specieldag (alltid lätt att komma ihop bröloppsdatumet) och dessutom så kan vi räkna så här 6+6+2+0=14 Flört

• stormhelen

Förlåt för att det blev två inlägg. BT krånglade. För mig såg det ut som att det första inlägget inte gick iväg, så då skickade jag ett till. Rynkar på näsan

• Smulan87

För oss var den 21 september ett självklart datum. Vi fyller båda år den dagen, förlovade oss 2011 på det datumet och i år är det en lördag. Då är det svårt för min man att glömma årsdagar ;)

Men sen kände vi att nej vad tusan, vi kan inte samla allt på ett datum. Det blir så få dagar att fira annars på ett år! Min man fyller 30 i år så vi vill ju fira det med.

Så vi gjorde så att jag kontaktade de som hade hand om vår drömlokal som vi ville ha bröllopsfesten i och frågade om den var ledig någon lördag i sommar, och datumen 1 juni och 6 juli var de enda lediga som fanns. Vi kände att 1 juni gick bort i och med att det är så mycket student då, så vi bokade helt enkelt 6 juli. Så det fick bli vårt datum.

Sen hade vi tur att kyrkan, som är lite av en familjekyrka, hade tid för vigsel samma datum så vi bokade den med. Annars hade vi en backup kyrka som också hade fungerat där mina föräldrar gifte sig och jag även är döpt och konfirmerad i.

Lokalen gick före kyrkvalet i och med att en lokal bara kan vara en fest åt gången, men en kyrka kan ha flera vigslar under samma dag.

• afturelding

Vi ville gifta oss i samma veva som vår femårsdag, och eftersom att det var en onsdag i år så valde vi lördagen i samma vecka. Svårare än så var det inte Flört

• snowstars

Vi ville gifta oss på våran årsdag som råkar vara en lördag 2014 :)  Fem år har vi varit ett par då. 

• Disa

Vi ville gifta oss i augusti - 31 augusti blev mest av en slump då kyrkan och festlokalen var lediga just det datumet. 
    Nu ångrar jag mig, skulle ha valt 10/8 istället - så att bröllopet äntligen kan bli av! Längtar ihjälp mig ;) 

• PimPim83

Vi ville egentligen gifta oss i oktober men då hade vår drömlokal inga lediga tider, så det fick blir september istället och då spelade exakt datum inte så stor roll. 14 september gifter vi oss.

• Eleya

Iår inföll vår förlovningsdag på en lördag, så vi passade på att planera allt för iår. Det datumet är mest för att sambon lättare ska hålla reda på det och kanske lite för att det är så speciellt för oss. ^^

*Sträva efter att vara tilfreds med livet, Lycka är bara en känsla, att vara tillfreds är ett tillstånd*
  • Sudditjuven

Först och främst ville vi ha det på en lördag. Dividerade fram och tillbaka om månad men kom till slut fram till att augusti nog var det säkraste kortet. Och det var lite roligt att ha det den 15e, eftersom att vi gifter oss 2015. Lätt för både oss och gäster att komma ihåg. Flört

• CoG

Vi ville gifta oss på sommaren, jag fyller år den 21 juli.....så vi hoppade fram till helgen efter och tog den 27 juli.
    Vi tycker att det blev ett bra datum :)

Svar på tråden Hur väljer ni/valde ni datum?