För oss var den 21 september ett självklart datum. Vi fyller båda år den dagen, förlovade oss 2011 på det datumet och i år är det en lördag. Då är det svårt för min man att glömma årsdagar ;)
Men sen kände vi att nej vad tusan, vi kan inte samla allt på ett datum. Det blir så få dagar att fira annars på ett år! Min man fyller 30 i år så vi vill ju fira det med.
Så vi gjorde så att jag kontaktade de som hade hand om vår drömlokal som vi ville ha bröllopsfesten i och frågade om den var ledig någon lördag i sommar, och datumen 1 juni och 6 juli var de enda lediga som fanns. Vi kände att 1 juni gick bort i och med att det är så mycket student då, så vi bokade helt enkelt 6 juli. Så det fick bli vårt datum.
Sen hade vi tur att kyrkan, som är lite av en familjekyrka, hade tid för vigsel samma datum så vi bokade den med. Annars hade vi en backup kyrka som också hade fungerat där mina föräldrar gifte sig och jag även är döpt och konfirmerad i.
Lokalen gick före kyrkvalet i och med att en lokal bara kan vara en fest åt gången, men en kyrka kan ha flera vigslar under samma dag.