Hur väljer ni/valde ni datum?
Första gången jag gifte mig så gifte jag mig den 25:e augusti (1996) vilket det året var sommarens absolut hetaste dag i mannamminne.... inte så hajpt att stå där i krinolin och frack med 30+ i kyrkan.
VI valde det datumet för att vi hade många inresta gäster från andra länder så vi ville ha ett datum som gick att tajma med deras ledighet osv. Vi förlovade oss på alla hjärtans dag samma år så vi knäckte bröllopsdatumet bara några dagar senare och ringde släkten först så dom hade gott om tid att förbereda sig på.
Jag själv tog studenten i juni det året så det kändes som att det behövdes lite tråkig vuxenplanering med att stöka undan studenten först , flytta hemifrån och fixa jobb och sånt innan det blev dags för ett bröllop.
Så vi valde ett så sent datum som möjligt men ändå kvar i sommaren.
Andra gången jag gifte mig (nuvarnde äktenskap) så valde vi pingsten . 14:e maj (2005) . Pingst är ju romantiskt så det förslår och min man ville ha ett romantiskt vårlikt kyrkbröllop. Våren i maj kan ju vara sisådär många gånger men vi hade tur och fick en varm sommardag. Dagen efter var det +8 och ösregn...