• 20140222

Tog Ni ledigt?

Tog/tar ni ledigt ifrån jobbet då ni planerade/planerar erat bröllop? Och hur länge tog ni ledigt i så fall? Själv är jag sjuk och hemma och på sjukhus. Men jag frågar för jag är "nyfiken" på hur ni löser/löste det med planerandet. För det tar ju sådan tid! tycker jag i alla fall. Om jag inte var hemma/sjukhus och sjuk. Så vet jag inte hur jag hade hunnit att planera bröllop med ett heltidsjobb att sköta också. Plus att sköta hemmet med.

• Svar på tråden Tog Ni ledigt?
  • daniiel

Nej. Jag studerade och maken jobbade. Jag hade dock sommarlov hela sommaren och han hade ju fyra veckors semester. Vi gifte oss i augusti och började planera i februari/mars. Men, till sommaren var det mesta ändå klart :)

• CoG

Vi passade in vårat bröllop på semestern så att vi hann vara lediga och kunna fixa innan och vila efter :)

• CoG

Allt planderande och pysslade skedde under ett år före vigseln.
    Allt går även om man jobbar heltid och har småbarn :)
    Många kvällar gick åt till att göra klart placeringskort och annat pyssel :)

• johannisen
    daniiel skrev 2013-08-11 17:36:44 följande:
    Nej. Jag studerade och maken jobbade. Jag hade dock sommarlov hela sommaren och han hade ju fyra veckors semester. Vi gifte oss i augusti och började planera i februari/mars. Men, till sommaren var det mesta ändå klart :)
    Stämmer in ganska bra på oss också. Bestämde datum i februari och har planerat sen dess, mer eller mindre aktivt. Min sambo hade fyra veckors semester och jag avslutar min tio veckors semester idag. Vi gifter oss om knappt tre veckor och nu är jag visserligen rätt så stressad då jag också kommer att ha mycket på jobbet, men det skall nog gå. Vi tar tre dagar ledigt efter bröllopet sen för en liten mini-moon, som vi hellre la "extra ledig tid" på än på att planera innan.
  • FruForsmark

Nej, Vi fördelade planeringen över ett år och hade ett schema över vad vi skulle fixa varje månad. Funkade bra trots ett hektiskt jobb. Vi var lediga veckan före bröllopet och bara varvade ner och extra kolalde detaljer etc. Såg till att vi fick mycket sömn veckan innan bröllopet.

• Eleya

Jag tar ut tor-fre och mån-tisdag..men jag skulel vilja ha mer efter bröllopet för jag kommer vara känslomässigt utmattad!

*Sträva efter att vara tilfreds med livet, Lycka är bara en känsla, att vara tillfreds är ett tillstånd*
  • CoG

Jag har faktiskt aldrig hört talas om att någon tar ut ledigt under året för att planera ett bröllop.
    Vill man göra mycket kan man ju välja ett datum längre fram i tiden så att man ändå hinner göra allting och sen får man väl anpassa sig efter verkligeheten.

Att ställa iordning i en lokal osv dagen innan kan ju vara skönt att ta ledig för om man gifter sig en vanlig helg och om man får tillgång till lokalen innan.

Det hade varit lyx att planera bröllop med bara jobb och hem att ta hänsyn till tycker jag, nu fick jag göra allt efter att barnen ramlat isäng om kvällarna, vilket reducerade antalet timmar en hel del :)

• Helipa

Vi har planerat in våra semestrar i samband med bröllopet. Gifter oss den 24/8 och m2b är ledig hela augusti, jag är ledig from 20:e. Sen börjar vi jobba/plugga igen 3 september. Har fungerat bra, jag lade mycket tid i våras åt att planera och strukturera,medan m2b nu löser praktiska saker som dyker upp i slutet samt bockar av det sista som ska göras. Men vi har en son så m2b kan inte gå in i groomzilla-mode och pyssla med bröllop dygnet runt, vilket nog är skönt för oss båda, för vi vill gärna inte förknippa den här perioden med att man är sönderstressad och ska detaljstyra allt.

• TheD

Ta ledigt? Är inte det liiite överdrivet? Jag har svårt att se varför man skulle ta ledigt.

• Carina10

Jag har tagit ledigt sista veckan.
    Inte för att där är massor att ordna men jag jobbar inom vården o där går ofta kräksjukan så för att undvika sådant, ta det lugnt, pyssla med det sista så valde jag att vara ledig.
    Ska ha hit gäster från annat land på fredagen så jag ska fixa med sovplats o handla mat o så inför detta med.

Min m2b ska bara vara ledig på fredagen.

Svar på tråden Tog Ni ledigt?