dream85 skrev 2014-05-15 21:01:51 följande:
Idag fick jag hem den klänning jag har funderat att ha på vigsel. Den känns jättebra :)
Tack så mkt för ditt välkomnande! :) Jag tycker att din klänning var jättefin! :) Och det kommer bli kanonfint med de lila skorna till! När jag har kikat på bröllopsbilder själv har jag alltid fastnat för de som har lila/ceriserosa skor lite extra och tyckt att det varit väldigt snyggt! Får jag fråga varför bröllopet blir bara ni två? Du kanske har skrivit om det innan i tråden, men jag har märkt att det finns en jäkla massa "självklara" does and don´t ang bröllop och många har åsikter hit och dit så det är alltid kul att höra hur andra tänker! Vilka har ni valt som vittnen?
Dani skrev 2014-05-15 19:06:58 följande:
Vår toastmaster driver mig till vansinne, det är en släktig som verkar ha svårt att förstå hur stor roll denne har och i min uppfattning så lallar personen mest omkring utan att visa intresse eller ta ansvar. Någon som har något tips på hur man löser en sån situation? När man redan tagit upp det med personen?
Och jag har börjat att få riktiga second thoughts angående min klänning. Den är hur vacker som helst men känns mindre och mindre som JAG..... HJÄLP
Jag förstår att det känns jobbigt. För mig som gammal resturangare tycker jag att det jobbigaste är att lämna över ansvaret för middagen. Hur har diskussionen gått när ni haft den innan?
Jag fick ju också hem en klänning (utan att provat en enda i hela mitt liv) och var först nöjd, typ. Och ju mer den hängde där dessto mindre ville jag titta på den. Tänkte att jag bara behövde vänta på att den ska sys om lite, men till sist insåg jag att "Nej, detta känns bara fel". Och då var det tillbaks på ruta 1. Vad är det som inte känns rätt? Hur är den nu & vad känns mer DU?
Ninisen
Jag har äntligen fått ordning på vilka smycken jag ska ha. Har varit så velig men nu frågade min storasyster om jag vill låna hennes guldsmycken från Saudiarabien. Och det känns så härligt. Min syster och jag har haft ett lite spänt förhållande under ett par år så att hon frågar gjorde mig superglad. Det är ganska maffiga smycken men tror det kommer bli så fint tillsammans med klänningen.
Vad roligt att det känns bra med din syster! Och låter härligt med maffiga smycken! Blir det guld? Ädelstenar? Jade? Turkost? NYFIKEN!