• Cajo

Missnöjd med vikt...

Jag känner igen mig! - men till skillnad från dig så har jag aldrig varit särskilt vältränad eller för den delen aktiv. Snarare tvärtom så har jag alltid haft några extra kilon. Jag är som du, 23 år gammal och har inte vägt mig sedan jag var 15 år! Vi har nog uppskattningsvis ungefär lika många extrakilon. För ett halvår sedan skaffade jag mig gymkort och började träna styrka, och jag tyckte det var kul och ganska lätt att komma igång- jag minskade mina portioner, men inte kosten och såg snabba resultat! Trots chips och pizza pinsamt ofta (; Tio cm i minskat midjemått har fått mig att lita på att jag faktiskt också kan! Min sambo har istället gått upp drygt 10kg sedan vi blev sambos, och nu efter att ha släppt allt med träning och kost under semestern ska vi ta tag i det igen. Inte bara för att komma i form till bröllopet utan för lååång tid framöver! Blir en anmälan till göteborgsvarvet för att komma igång med löpning- från ruta ett! Jag har hittills bara sprungit några gånger och redan märkt att det blir lättare för varje gång trots övervikt och ansträngningsastma. Vi överväger att även testa femtvådieten, mot vårt mål! Kom igen, du kan så mycket mer än du tror! Om jag kan, så kan utan tvekan du! Nu kööör vi!

Svar på tråden Missnöjd med vikt...