Missnöjd med vikt...
Ja det känns lite som att allt kommer på en gång och att jag har dåligt självförtroende gör det inte lätt att sluta röka för jag har ALLTID tagit ett cigg när jag varit på dåligt humör. Så när man tittar sig i spegels eller känner magen puta ur jeansen så kommer röksuget och röker jag inte då så kommer ilskan... Tycker lite synd om min sambo som får stå i skottlinjen!
Vissa kvällar på vardagar när jag är i stallet så har jag "tjuvrökt" känns lite löjligt att göra det när man är 23 år men min sambo blir så besviken när jag röker på vardagarna så jag vill inte berätta det för honom. Han röker också bara på helgen men han har aldrig varit en "riktig" rökare utan bara rökt under vissa perioder (sommaren) och på fester så jag tycker inte det är lika jobbigt för honom.
Jag har börjat räkna kalorier och har förändrat min kost, tycker att det bästa jag gjort var att börja räkna kalorier för då märker man vad onödigt det är att äta vissa saker som innehåller många kalorier. Man får som en bättre förståelse varför det är onyttigt! I två veckor var jag ganska strikt med att räkna kalorier och höll mig för det mesta på 1700 kalorier per dag, men då tränade jag inte så det skedde ingen viktnedgång då. Nu räknar jag inte kalorier men tränar istället för jag vet ungefär hur mycket/lite jag får äta samt vilka livsmedel som är kaloribomber!
Vad har ni för tips på nyttiga mellanmål på eftermiddagen? Frukt?
Vad bra att jag inte är ensam! 5-2 dieten - är det att man ska fasta två dagar i veckan? Jag är lite emot alla dieter, har gått en kurs om kost och hälsa och bland annat LCHF kan vara direkt livsfarligt! Jag tror faktiskt på hederliga tallriksmodellen!