Vi hade en god brownie med bärsås till efterrätt. Vi hade även förrätt, varmrätt och tårta senare på kvällen. Jag tycker kanske inte att det är absolut nödvändigt med både efterrätt och tårta, men det ingick efterrätt i priset och nog slank både den och tårtan ner :P
Från början skulle vi ha en bärmousse i chokladskål med bärsås, men fick byta bara ett par dagar före bröllopet pga strul med chokladskålarna tydligen.
Men satsa på något lätt tycker jag. Inget mastigt. Något som är enkelt att förbereda/tillaga och servera. Som någon skrev ovan - ostbricka? Gärna med fruktfat tycker jag, som är en av dom som inte äter ostbricka. Då kan man småknapra lite om man vill på vad man vill av det som ställs fram.
Annars kanske bara någon eller ett par finare praliner kan vara något? Eller en lätt bärmousse? (bättre än chokladmousse tycker jag, som ibland kan bli lite "tungt" trots att det är en mousse). Någon form av paj? Med bär ;)
Det beror ju som sagt lite på hur mkt ni vill tillaga och förbereda, vad man har tillgång till i lokalen, vad man har för meny och tårta osv.