kärleken skrev 2013-09-09 08:09:35 följande:
En fråga till er!
VI satt igår och funderade på datumet. Och eftersom ni alla valt detta datum så kan jag fråga er! Min pappa sa att vi kanske skulle ha bröllopet senare, eller iaf 9 augusti. Det skulle passa bättre med folk som har semester osv. Han menade att 2 augusti kan bli mitt i eller på annat sätt sämre. Vi förstod hans synpunkt och vill så så klart att så många som möjligt ska kunna komma och inte känna att det är besvärligt. Hur har ni tänkt?
Jag har inte vart på något bröllop på sommaren och har inte tänkt på det. Ni som har det: Hur har det funkat i tid? Passade något bättre eller sämre? Vi har inget annat att anpassa oss efter, som att lokal eller kyrka eller nått bara är ledigt den 2 augusti, utan kan ändra om vi vill...
Vad tror ni?
Vi tänkte såhär: Vi vill gifta oss på sommaren så då var det nere i tre månader: juni, juli och augusti.
I juni fyller jag år, det är alltid en massa skolavslutningar och sånt och i juli har de flesta semester.
Sedan ville vi inte ta det för sent in i augusti, utan tänker att det är mysigt om vi själva kan ha semester på vår bröllopsdag i framtiden :)
Visst är det de som har semester i början på augusti, men vi har börjat dela ut save-the-dates och tänker skicka inbjudan tidigt. Om det är någon som sedan tycker att det krockar med semestern, så är det ju deras bekymmer. De får ju prioritera som de vill.