• Ello

Vad tycker du om 5:2-dieten?

Jag gick ned i vikt genom att sluta äta godis och börja äta mer grönsaker. Äter i princip inte kolhydrater som potatis, pasta och ris längre, men det blir litegrann ibland. Insåg att min mage helt enkelt inte vill ha det. Jag tror man måste hitta det som funkar för en själv.

Denna diet menar jag låter ganska "galen". Jag tänker att många slänger i sig skit i 5 dagar och äter i princip inget i två dagar. Det skulle inte fungera för mig. Jag äter hellre gott alla dagar men lite mindre. Men, jag är inte heller så påläst för att göra ett förnuftigt uttalande.

Man gör naturligtvis som man vill. Jag tror dock inte att detta är en bra diet.

• Ello

En sak till, varför finns valet: Vet inte? Frågan är ju var man tror, något måste man tro. Antingen det ena eller det andra...

Bara en tanke! Glad

• Ello
    daniiel
    Jag håller helt med dig alltså, att man måste finna sin egen diet, om man nu ska gå på någon det vill säga. Det har med kolhydrater är ju också olika från person till person, jag älskar pasta och potatis, men jag har insett att min mage inte klarar av det. Så det är egentligen inget val jag har tagit.

Jag går inte på en diet utan äter allt (utom kolhydrater men det är som sagt av andra orsaker) till en viss gräns. Men vill man utesluta eller äta alldeles för lite vissa dagar så är det upp till var och en. Jag tror dock att en varierad och måttlig kost varje dag är bättre.

Jag tycker inte man behöver rösta om man inte har en åsikt, men det är ju så klart upp till var och en. Glad
  • Ello
    kj79 skrev 2013-08-26 16:10:28 följande:
    Man kanske inte har nog med kunskap för att säga bra eller dåligt? Jag svarar vet inte då jag helt enkelt...inte vet. Har inte testat den så jag kan inte svara liksom. :)

Jo, jag förstår att vissa inte vet, men jag tycker det är så tråkigt med undersökningar där man bara får en massa jag vet inte svar...

Nåväl, det var inte det denna tråd skulle handla om så vi lämnar det.
Svar på tråden Vad tycker du om 5:2-dieten?