• trolldocka

light in the box, någon som har erfarenhet?

Har hela tiden vetat att jag vill köpa istället för att göra egna inbjudningskort/tack kort m.m. eftersom jag rent generellt är så "opysslig" som man kan bli och skriver som en kratta (skyller på att jag är vänsterhänt Flört).

Vet med mig att skulle jag göra det så skulle inbjudningskorten se ut som någonting en tioåring knåpat i hop på pysselstunden på fritids Glad... 

så jag har googlat runt en hel del och fann att light in the box trycker väldigt fina inbjudningskort där man får det mesta ifyllt (och det lilla man fyller i själv har jag redan vidarebefodrat till gubben min, han skriver mycket finare än vad jag gör)

_men_ efter att ha läst en hel del trådar här om light in the box verkar det som om deras klänningsindustri är väldigt ojämn, jag hoppas att inte samma gäller för deras trycksaker? Det vore tråkigt att beställa hem grejer som man inte kan använda (och förmodligen inte kan få pengarna tillbaka för ifall man vill reklamera, vilket jag tyvärr måste ta med i beräkningen då vi har en budget vi försöker följa)

så frågan var helt enkelt, någon annan som har beställt trycksaker från light in the box? kom det fram i ett stycke? var det lika fint som på hemsidan etc etc, snälla berätta om era erfarenheter! 

• Svar på tråden light in the box, någon som har erfarenhet?
  • Smulan87

Hej!

Vi beställde våra inbjudningskort från Light in the box och för oss var det inga problem.

Korten vi beställde var dessa: http://www.lightinthebox.com/sv/elegant-praglad-vit-ros-trippelvikt-brollopsinbjudan-sats-om-50_p190730.html och de var till och med finare i verkligheten än på bilden.

Dock gjorde vi så att vi beställde tomma utan text för att vi dels ville ha med både om kyrka och sen om festen efteråt i inbjudan, och dels för att hälften av inbjudningarna skulle vara på på svenska och hälften på vietnamesiska.

Så vi skrev texten själv på finare fotopapper och klistrade in dem i korten.

Det man måste tänka på är tullen, för oss kostade tullen lika mycket som själva korten, så sammanlagt gick det på 600-700 kr har jag för mig. Men samtidigt hade vi inte kunnat hitta 50 st lika fina kort i Sverige billigare, så det var värt det :)

• trolldocka

takc så mycket smulan! 

känns alltid betryggande att höra någon annan som har gjort samma sak och att det har fungerat för dem.

kanske kan göra en variant av att skriva på korten som du beskrev, att göra en mall i word och skriva ut dem på finare papper och klistra in i korten, har en hel del info jag vill få med så det kanske är en bättre ide :)

funderade faktiskt på de korten du valde :)... just nu står det mellan dem och dessa två alternativ: 

http://www.lightinthebox.com/wedding-invitation-grape-harvest-set-of-50_p207149.html

http://www.lightinthebox.com/elegant-romantic-roses-wedding-invitation-in-blue-with-ribbons-set-of-50_p255376.html

det är verkligen billigt!

hur gjorde ni? köpte ni några extra om det skulle bli fel eller räknade ni kallt med att ni inte skulle fumla? tror jag får köpa två pack, så att det blir hundra kort totalt... 

• Csve

Vi beställde och blev jättenöjda!
    dock råkade vi ut för tullavgift på 240:- =(
    så, så väldans mycket billigare blev inte korten ändå.

• SofiaMagdalena

Jag har beställt lite därifrån och fick hem varorna i tid men dem var trasiga. min tärna beställde en klänning för 1000:- och fick två månader senare en faktura på 750:- för framkt/tull/moms mm. så det blir inte speciellt billigt. 
    Dessutom är dem sjukt dåliga på att svara på mail och om det blir något fel är dem i princip omöjliga att få tag i. 

• trolldocka
    Csve skrev 2013-08-28 15:05:34 följande:
    Vi beställde och blev jättenöjda!
    dock råkade vi ut för tullavgift på 240:- =(
    så, så väldans mycket billigare blev inte korten ändå.
    Toppen! tack för ditt inlägg Csve,

jag bor i australien och det är lite annorlunda här. 

Här gäller andra tulllagar, så länge det du köper kommer användas för personligt bruk kostar det ingenting att ta in produkter från utlandet (glad eftersom jag troligtvis också kommer köpa en kinaklänning från jenjen house) 
  • trolldocka
    SofiaMagdalena skrev 2013-08-28 15:29:40 följande:
    Jag har beställt lite därifrån och fick hem varorna i tid men dem var trasiga. min tärna beställde en klänning för 1000:- och fick två månader senare en faktura på 750:- för framkt/tull/moms mm. så det blir inte speciellt billigt. 
    Dessutom är dem sjukt dåliga på att svara på mail och om det blir något fel är dem i princip omöjliga att få tag i. 
    det är det jag är rädd för.... har förstått att med dessa kinaföretag så är det i princip omöjligt att få tillbaka pengarna om något skulle gå fel, man får helt enkelt "chansa lite" och ta det i beräkningen. 

tull och moms betalar jag inte pga att jag bor i australien  (andra lagar här) och frakt får man ju alltid räkna med vartifrån man än beställer  

var det inbjudningskort du beställde eller var det kläder?
  • SofiaMagdalena
    trolldocka skrev 2013-08-28 15:37:41 följande:
    det är det jag är rädd för.... har förstått att med dessa kinaföretag så är det i princip omöjligt att få tillbaka pengarna om något skulle gå fel, man får helt enkelt "chansa lite" och ta det i beräkningen. 

var det inbjudningskort du beställde eller var det kläder?
    Det var rispapperslampor och en klänning. Klänningen är jättefin men det verkar också vara ganska varierande.
    Jag skulle välja ett annat företag för att slippa evetuell problematik.
  • trolldocka

tänkte bara berätta att mina inbjudningskort har anlänt! yay! är jätteexalterad, nu känns allting väldigt mycket verkligare, att se mitt och hans namn på bröllopsinbjudningarna visade sig vara mycket mer upphetsande än vad jag hade trott Solig

De är verkligen jättefina, all text blev rätt, vi fick med de två olika språken vi hade beställt och det tog bara tio dagar från beställning till brevlådan!

Svar på tråden light in the box, någon som har erfarenhet?