Hur var ditt bröllop??
Jag kan rekomendera att köpa klänning begagnat. Det finns massvis med klänningar på tex blocket. Jag köpte själv en ny klänning, men det är ganska mycket pengar för en klänning man bara använder en gång.
Däremot kan det vara bra att åka runt till några olika brudbutiker och prova massvis med olika modeller på klänningar så att man hittar vilken stil man gillar. Jag hade en bild av hur min klänning skulle se ut, men när jag sen började prova upptäckte jag att det var något helt annat som satt snyggare på min kropp.
Se till att ha någon som kan filma/fota under hela bröllopsdagen. Vi hade "bara" nära och kära som filma, men det är väldigt kul att ha och titta tillbaka på. Vi hade en fotograf i 3 timmar (porträtt foto innan vigseln + vigseln). Värt alla pengar!
Försök sen också att göra dagen till er, så som ni vill ha den och ta inte åt er för mycket av vad alla andra tycker/tänker.
Vi hade en del långväga gäster, så det var många som valt att sova över på närliggande hotell/vandrarhem. Så vi hade ordnat brunch på restaurangen dagen efter bröllopet. (Var och en fick själva betala och man var tvungen att anmäla sig i förväg). Ungefär hälften av våra gäster kom på brunchen (ca 40pers) och det var härligt att få mötas upp och prata lite mer med gästerna. Man hann inte så mycket på själva bröllopsdagen.
Ja, lite tankar från mig... kanske kan vara till lite hjälp. Och glöm inte att njuta.... dagen går fort!