• kj79

Hur var ditt bröllop??

Grattis och kul att ni ska ha bröllop! :) Jag och min man gifte oss den 31 augusti i år och det var den finaste, bästa, lyckligaste dagen i mitt liv! 

- Kan också rekomendera att köpa klänning begagnat. Jag ville ha en klänning som inte var modern eller "det senaste" och jag ville att den skulle vara lite unik. Letade länge på blocket och mailade om flera men hittade ingen som fanns nära (vågade inte köpa från andra sidan Sverige). Sedan hittade jag min drömklänning som fanns rätt nära. Åkte och provade och köpte den fast den var för liten. Men jag kände bara att jag måste ha den! :) Kvinnan som sålde den hade själv tagit in den så det fanns alltså att ta ut. Billigt blev det också. Men det beror ju såklart på vad man vill ha. Men de mer moderna finns ju också begagnat att köpa. 

- Börja i tid! Vi bokade kyrka några veckor efter att vi förlovat oss (i mars -13) men då hade vi som inget spec datum som vi ville ha utan valde ett i slutet av sommaren. Eller jo, egentligen hade vi väl det men det var inte så jättenoga med datumet, bara det inte blev alltför sent till hösten. Men har man ett spec datum och en spec tid (kanske tidigare under dagen, vi "fick bara" kl 4 eller senare tror jag det också funnits tid) och spec om man vill ha en spec kyrka som kanske är populär så bör man ju vara ute i god tid. Men det kan man kolla på nätet, vi bokade alltså via nätet och där ser man snabbt vilken kyrka och vilken tid som är ledig. Gör planeringar i tid. Alltså, börja spåna på saker som tema, typ av klänning, frisyr osv så man snabbt har en ungefärlig bild som man sedan kan "bygga på". Man kan också fundera på vilken typ av bröllop man vill ha. Vill ni pyssla och fixa mycket själv? Beställa tex. trycksaker istället för att göra själv? Här på bt finns ju mycket tips att ta del av, på nätet i övrigt finns ju mycket inspiration också.

- Ta hjälp av nära och kära om de bor nära och annars också, om den möjligheten finns. Vi hade tex. många vänner som hälpte till med allt möjligt. Min ena svägerska gjorde tårtan, andra svägerskan var vår fotograf, en släkting gjorde min frisyr och sådär. :)

Oj, blev lite långt, men hoppas det kunde vara till någon hjälp! Lycka till med planeringen! 

Svar på tråden Hur var ditt bröllop??