Varför gifter ni er?
Tessa skrev 2013-08-31 00:12:25 följande:
En fråga som aldrig slutar komma från vänner, bekanta och annat löst folk. Varför gifter ni er?frkmaria skrev 2013-08-31 14:38:38 följande:
Måste bara tillägga, det jag tycker är jobbigt, är att min familj, iaf min storasyster, är emot en stor fest. Det känns så himla tråkigt. När jag gifter mig vill jag ha en stor fest och fira med alla mina vänner, min familj, men m2bs famij och vänner. Är det konstigt? Vill även bjuda de i släkten jag känner att jag umgås med, men inte alla i släkten. Det får man tydligen inte för min syster. Inte heller borde man ha ett stort bröllop för det hade inte dem. Typ. Jag tycker ett stort bröllop är mysigt. Det är inte direkt så att jag känner press eller krav på att ha det. Men jag vill ha med alla vänner. Hon bara rynkar på näsan åt mig! :/När hennes sambo bestämt sig för att fria kommer situationen bli annorlunda, då ställer jag upp för henne i planeringen av hennes stora dag, oavsett om hon kommer ha ett stort eller litet bröllop. Mitt bröllop och hennes bröllop är ju helt olika saker, vi har olika stilar, olika förutsättningar och olika sambos som ska vara med och bestämma
(Mina två andra syskon är singlar båda två, och ganska mycket yngre än mig, så deras bröllop kommer dröja några år. Gärna ganska många eftersom mitt yngsta syskon är 15!)