• Malin91

Planerar bröllop sommaren 2014

Hej hej.

Nu är vi igång med planeringen inför vårt bröllop som ska gå av stapeln sommaren 2014. Någon mer som planerar att gifta sig snart? Jag behöver tips och inspiration på det mesta!!  

Har varit och tittat på lite kyrkor kring Örebro-trakten och har fastnat för Täby kyrka. Liten och fantastiskt mysig! Har Ni några andra tips på liknande kyrkor? Lokal är jag helt insnöad på Dylta Bruks Festmagasin. Men summan för att hyra den känns lite väl saftig, dock är jag inte speciellt insatt i vad som är "normalt" att betala för att hyra en lokal. Tips där?

Och budgeten vill man ju helst hålla nere så mycket det går, samtidigt som man vill ha allt man vill ha... Herregud vilken svår kombination det är!

Kan vi få igång en konversation där man kan ställa frågor och dela med sig av tips och tankar vore det super kul!

/ Malin 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-04 15:58
    Malin91 - 20140719
    Äppelpaj - 20140628
    MajKlas2014 - 20140614
    Gnutta - 201410**?
    Lindatamminen - 20140726

• Svar på tråden Planerar bröllop sommaren 2014
  • Malin91

Inte heller gjort inbjudningarna ännu.. Jag och en tärna ska upp på stan och inhandla material till det i veckan och sen är det pysselstuga på lördag. Men jag vet fortfarande inte hur jag vill ha dom exakt!! Hur kommer era se ut? :)

• Enilea

Jag sitter också och funderar på inbjudningarna. har på nån sida hittat ett kort som jag gillar, men vet inte riktigt hur jag ska få till det själv. Hade inte tänkt lägga så mycket tid på dem då jag har för mycket annat att göra.

• Äppelpaj

Hur går det för alla? Jag håller fortfarande på med inbjudningarna. Det har strulat lite med utskrifterna plus att jag har jobbat alldeles för mycket i januari, då har inte hunnit med...men idag ska jag sitta och skära papper hela dagen! :) vore kul att visa en bild sen. Har nån av er en bild på era inbjudningar?

• Malin91

Det går sakta men säkert.. Ibland tappar man lite sug för att planera tycker jag. Speciellt när det är så mycket annat som också måste hinnas med.. Men, inbjudningarna är i princip klara.. Är ett band som ska knytas på (vilket min tärna tagit ansvar för så det ska nog vara klart snart.. kan visa bild då). Annars pysslar jag lite då och då. Klipper lakarn så det står härliga till (mormor syr stolsöverdrag.. och det tar sin lilla tid att klippa iordning delar till 75 överdrag kan jag säga..). Pysslar just nu med vimplar, pompoms, rispåsar, besticks-"hållare" (så heter det inte men..).. Väntar på besked ang make och hår. Ska iväg och prova klänning igen om några veckor.. Ja, ungefär så ser det ut just nu i planeringen :b 

• Äppelpaj

Jag har klippt alla papper idag med hjälp av tärnan. Börjat sätta ihop korten, hälften klara idag och vi ska fixa resten i veckan. Annars har det inte hänt så mycket mer här sen årsskiftet. Ska börja titta på kläder till blivande maken, klänning till tärnan och till brudnäbbem snart. För min del är det slöjan kvar, vill så gärna ha en riktigt lång slöja med släp eftersom klänningen är så enkel...men vi får se :) håller helt med om att man nästan tröttnar lite emellanåt på allt planerande...

• dcfoto

Vill ni ha tips på hur inbjudningarna kan se ut så gå in på Calligraphen och få inspiration där :)
    Kan tipsa om en duktig florist som gör brudbuketter nu när jag såg att ni är från Örebro?
    Gå in på Rachelsblommor på instagram eller på Rachels Blommor på fb. Mkt duktig på just bröllop!

• Linnen

Hej! 
    Jag ska inte gifta mig förrän 2015 men jag har en liten fråga till er 2014-brudar.
    Vi har jättesvårt att hitta festlokaler i Örebro som ligger någorlunda centralt. Dom lokaler vi funderar på just nu är Lindbacka Kvarn, City och konferenscenter samt Tenngjutaregården i Wadköping. Tenngjutaregården hade varit helt perfekt men den kommer vara på gränsen till förliten :/  Var ska ni ha eran bröllopsfest? Eller känner ni till några andra bra centrala festlokaler? 

Svar på tråden Planerar bröllop sommaren 2014