Hur mycket kostar ert bröllop o hur många gäster bjuder ni
Hur mycket kostar ert bröllop o hur många gäster bjuder ni. räkna ej med bröllopsresa
Hur mycket kostar ert bröllop o hur många gäster bjuder ni. räkna ej med bröllopsresa
Vi är tidigt i planeringsstadiet, men över 20 000 vill vi inte lägga. Och då räknar jag med allt, kläder, ringar, smink, transport, mat och dryck osv. Räknar med ca 50 gäster. Gifter oss kyrkligt, festen blir i församlingshuset och maten lagar vi själva. Stolsöverdrag och avancerade dekorationer struntar vi i, och tärnor och sånt hör inte heller till vår tradition, så där slipper vi många utgifter. Hur vi gör med alkohol är inte bestämt. Jag är nykterist och för mig är den kyrkliga ceremonin i fokus, medan sambon har siktet inställt mer på festen;) ni andra som uppger att ni lagt runt 20 000, hur gjorde ni?
Vi har ett maxbelopp på 150000 för bröllopet inklusive bröllopsresa och kommer bjuda mellan 50-60 gäster.
Då räknar vi på att middag&fest hamnar på runt 70000-75000.
Från början var budgeten satt på 100000, för det är vad vi själva kan spara på ett år, men sedan fick vi 50000 i bidrag från svärföräldrarna så då ökade vi på vad vi bjuder på på middagen/festen, så vi får precis det vi vill ha.
Vi kommer att ha 40 gäster och har en budget på 80.000 (ink.mat, ringar, kläder, etc). Vi gifter oss 14/2 och åker sedan två veckor till Thailand i slutet av februari, räknar med att det kommer att kosta 60.000.
Kul tråd !