Hur mycket kostar ert bröllop o hur många gäster bjuder ni
Hur mycket kostar ert bröllop o hur många gäster bjuder ni. räkna ej med bröllopsresa
Hur mycket kostar ert bröllop o hur många gäster bjuder ni. räkna ej med bröllopsresa
hehe kul att min tråd e veckans hetaste ;)
Vi har fortfarande ett par år kvar.. men vi har börjat räkna gäster iallfall och vi kommer garanterat att komma upp i över 100 gäster... och då är det bara närmaste vännerna och familjen!
HAde gärna tänkt på budget med men det är svårt då vi har en del stora utgifter iår och nästa....
Min m2b pluggar utomlands i Rio denna terminen och jag ska hälsa på... nästa år är det planerat att jag ska ta körkort (sjukt dumt att inte ha det gjort...) och kanske en resa och hälsa på släktingarna i Nya Zeeland...
Dessutom är vi studenter i 1 1/2 år till....
efter det så bilr det bara att satsa på bröllop!
Vi blir ca 60 pers och räknar med en budget på 60000 kr exkl ringar och resa. Känns lagom för oss men förstår de som både vill spendera mer eller mindre än det, det känns som det är upp till var och en att bestämma utan att bli dömda. Däremot blir jag grymt imponerad av de som fixar det billigare för jag tycker det tickar på rätt snabbt pengamässigt.
Vi kommer att bjuda 150-160 pers och har en budget på ca 100 000:-. Det ska gå till lokal, storband, egengjorda snittar, fri bar, våra kläder, min ring, brudbukett, tärnklänningar, kostymer till sönerna, personal (två servering och två bartenders) och discjockey. Plus lite annat smått :)
Oj, glömde frisören :)
vi hade 49 gäster till slut (bjöd 65) och vi hamnade på cirka 45 000kr. hade 40000 som budget. (ingen bröllopsresa inräknad, men annars är allt med!)
då lagade vi all mat själva, hade fri bar å sådär.
det blev fantastiskt och var härligt!
Vi hade 50 gäster (60 bjudna) och notan hamnade nog runt 50 000:- för själva bröllopet exkl bröllopsresan.
Jag upplevde det varken som superlyx eller budgetbröllop, utan vi fick det vi ville ha till ungefär det priset vi ville. Planering, delegering, kontakter och en tydlig vision underlättade helt klart :)
Vi bjöd runt 80 och blir kanske 60+. Budgeterat runt 150kkr exkl. resa. Men det blir nog billigare då 20 mindre pers är ca 40kkr mindre.