April 2014
Jag och min sambo gifter oss 26 april i Göteborg. Vi fixar det mesta själva.. eller jag snarare.. han får ha hand om dryck till festen och göra saker när jag säger åt honom. Klänning är beställd från Kina och igår köpte jag tyg till klänningar till mina två juniortärnor och brudnäbben som jag skall sy själv. Bokade solist till kyrkan i början av veckan och fick tag i ett riktigt proffs som jag känner kommer framföra sångerna precis som jag vill ha dem. Vi väntar på att få provsmaka maten från cateringfirman så det är inte helt bokat, men de vet att vi är intresserade av datumet så det är ju liksom på gång. Min blivande svärmor fixade serveringspersonal nyss så det känns skönt att slippa tänka på det då det var en av de posterna jag oroade mig mest över.
Det enda som man måste boka som jag inte fixat är hår och smink. Hade velat hitta ett ställe som kan göra båda helst. Jag tycker det här känns som en väldigt bra månad att gifta sig, för det är inte så många andra som gör det samtidigt. Jag har fått mina förstahandsval i allt eftersom konkurrensen inte är så stor som senare under sommaren. Det passar oss bra. Jag brukar bli så allergisk pga pollen runt midsommar så då skulle jag inte vilja göra det och sedan bakar jag tårtor till andra under sommaren så då är det bra att inte gifta sig samtidigt som alla andra.