April 2014
Vi ska ju också köra spotify, med offlinelistor så klart. Och lösenord på Ipaden så att ingen får för sig att bli DJ under kvällen (tror det är ett överhängande problem). Nu har vi svurit på att inte på irriterade över musiken utan göra en playlist som fungerar för VÅRT bröllop - så håll tummarna för att vi inte tar ut skilsmässa redan innan vi är vigda ;)
Vi beställer festprogrammsskalet från samma ställe som gjorde våra inbjudningar - det blir dock sanslöst dyrt att trycka innehållet där också, så det ska vi försöka göra på egen hand. Måste dock skära till papperna vi trycker på för skalet är i en ovanlig storlek.
Mina festprogram är också syndigt dyra i materialkostnad.. det går åt 90cm sidenband till varje häfte.. sedan är det speciellt mönsterark som jag beställt massor av från panduro.. lustigt nog hette detta ark Helena.. haha.
Som tur var lärde jag lite av mina misstag när jag gjorde inbjudnigarna. Hade spets med klister i kanterna på de första och insåg att det gick åt extremt mycket.. sedan köpte jag mönstersaxar som ger en snygg kant istället.
Tydligen får vi enbart köra med Spotify också då bandet hörde av sig nyss och ställde in...jaja, inte hela världen faktiskt, haha min sambo ringde och man märkte att han bävade för att säga att dom hade ställt in, han tappade hakan när jag skrattade och sa att det var inte så farligt.
Hmm...undrar om jag kanske är för mycket kontrollfreak angående detta bröllop
Spännande saker ni har i era festprogram! :)
Jag funderade också nu på att kanske hitta nå roligare bilder på oss som trotsiga tonåringar..hehe :)
Uoff detta med frisör....det är nästan dyrare än min klänning dessvärre!
Jag ska göra så mycket, först ska jag dit för att klippa och färga, sen ska jag dit för att sätta i löshår och sen blir då bröllopsdagen. Själva löshåret kommer bara det gå på runt 4000kr!
Jag köpte först löshår på tradera men det är bara syntetiskt dessvärre så det går inte att locka ordentligt och det trasslar sig mycket.
Och då mitt hår är som svinto och ser ut som Ronja Rövardotters så har jag efter mycket om och men valt att lägga pengar på just den saken. Det är ju ändå ens bröllopsdag som min m2b och frisör sa till mig
Hahaha jag hade sån ångest över att lägga så mkt pengar på bara frisören så jag gick till min sambo och frågade om det är något han vill bli bortskämd med inför våran bröllopsdag (ansiktsmassage, massage eller nå dyrare skor) men det enda han bad om var att vi skulle unna oss hotellnatt på bröllopsdagen istället för att vi sover hemma som tänkt från början, så jag får väl ge mig på den punkten då
Hur lägger ni upp er bröllopsdag?
Tar nån annan hand om det mesta medan ni tar hand om er själv eller hur ligger schemat?
Jag har ganska tunnt och besvärligt hår faktiskt.. Det blir lätt torrt av scampon och ibland i perioder som nu fett i hårbotten och ca en dm ut och sedan torrt och stripigt i topparna. Ibland har jag tvättat håret i äggmed honung (som man lämnar i 10 min) för att få balans i det. Gulan är bra för torrt hår och vitan för fett så man får ev ta bort lite vita.. funkar rätt bra men är meckigt.. Måste ju skölja i kallt vatten också så det inte blir stekt ägg i rören..
Nu idag kom dock mitt paket med wen som jag beställde i helgen, tänkte jag skulle ge det en chans och det kändes faktiskt helt fantastiskt bra nu första gågnen jag använde det. Nu har jag deras inpackning i som skall sitta över natten så jag vet först imorgon hur resultatet blev, men det kändes bra i duschen.
Vi kommer fixa lokal och dukning tillsammans med vänner kvällen innan. Då skall också tårtan vara klar och lämnas.
På dagen kommer en kompis köra runt mig till alla ställen jag skall vara och assistera mig, hur killen har tänkt sig vet jag inte, men troligtvis något liknande. Sedan får värdpar fixa förberedelser vid kyrkan (välkomna visa var folk skall sitta och dela ut såpbubblor) någon som är med på kvällen innan får ansvara för nyckeln till lokalen och möta upp serveringspersonalen innan vigseln. Sedan får toastmaster hålla i trådarna under kvällen.. jag tänker bara luta mig tillbaka och njuta. Troligtvis kommer jag lägga mig i lite när tårtan skall fram, men det är det enda..