April 2014
Hej hej :)
Hoppar in här jag med om det går bra.
Vi ska gifta oss borgerligt på en söndag faktiskt, högst uppe i en skybar....hehe.
Min m2b ville absolut inte vara i kyrkan och våra vänner och bekanta är ganska vana vid att det är sällan vi gör något traditionsenligt så dom blev inte direkt förvånade över att vi valt en söndag.
Men det är en fantastisk utsikt över hela staden, och då vigseln är ganska sent på dagen (kl.16) så hoppas vi att det är i skymingen så att man ser ut över stora delar av staden när den är fint upplyst.
Och vi ska ha massor av levande ljus och livemusik.
Min tanke är att det ska bli ett intimt men romantiskt bröllop, vi blir ca 35-40 personer och då är min släkt ca 20 st utav dem.....hehe :)
Och vi kommer inte ha baren bredvid oss när vi gifter oss utan det finns en restaurangdel där uppe som man kan organisera om så att det blir en fin vigselplats.
(Gästerna har ryggen åt baren och bandet när dom sitter ner och då ser dom oss vid VF, med stora kandelabrar och staden i skymningen).
Era klänningar och ringar är fantastiska och så länge man känner sig som den finaste i världen på sin speciella dag så spelar det väl egentligen ingen roll om man har en tylldröm eller aftonklänning!
Själv väljer jag en axelbandslös klänning med flätat korsettliv till höfterna och sen en massa tyll i våningar.
Ungefär såhär men livet är flätat i samma tyll som på kjolen.
Haha lät lite knäppt men det är en väldigt fin bröllopsklänning faktiskt :) Hittade den på rea utav en slump i somras! :)
Katarina: Vad ligger ringarna på för pris? Jag var in på hemsidan och tittade men fann inga prisförslag.
Det är en sådan jag är ute efter också nämligen. Helst den första du la upp bild på.
Anna123: Jättefint med blått! Vi ska ha marinblå på utsmyckningen vid dukningen och min m2b, hans bestman (hans bror) och mina 2 bestmans (mina 2 bröder) ska ha blåa flugor, ficknäsdukar i marinblått. M2b ska även ha gördel i marinblått. Oerhörd fin färg :)
Kanske jag kan fråga vart du köper saker i blått till dukningen om du ska ha det?