Helenis skrev 2014-03-06 17:07:45 följande:
Jag är min egen och har rätt bra koll jag med.. ;)
Nu har jag mokat tid för färgning, klippning och slingor lite drygt två veckor innan bröllopet samt bokat tid för hårupsättning för mig och klippning och skäggtrim för sambon.
Kvar är smink som jag skickat ut förfrågan om och beställa väst och kravatt till killen, ja också allt jag skall sy och pyssla då.. men det pågår ju hela tiden..
Klänningen är inlämnad för intagning och det skulle bara kosta 600kr, hade förväntat mig mer..
MrsErkan. var ligger eran skybar?
Hehe jo som tur är verkar vi april-brudar ha ganska stenkoll ;)
600kr var ett väldigt bra pris! Jag fick för mig att prova e diet denna vecka så jag sköt lite på att sy in klänningen.
www.fullriggarenskybar.se/ här är skybaren, jag hoppas att det blir lika stämningsfullt som på bilden :)
Jadu katarina, festprogrammen stressar jag väldigt mycket med.
Jag är tom på idéer! Jag funderade på att kanske två sidor på slutet (tänkte göra ca 4-5sidor med innehåll) med en varsin lite roligare bild på oss, t ex bild min sambo på balen i gymnasiet....jag dör av skratt varje gång jag ser den bilden, han ser ut som en tändsticka och så har en 2storlekar för stor kostym på sig, och så tar jag en lika rolig bild på mig och bredvid bilderna funderade jag på att skriva lite rolig fakta om mig och honom.
Och kanske i början av häftet lite roliga "regler"
Hittade detta:
Ordningsregler
§1. Var och en äter på sin egen tallrik.
§2. Vänligen förtär ej mer än vad du med tvång kan få i dig.
§3. Medtagna inventarier återlämnas senast måndag
§4. Det är förbjudet att mata serveringspersonalen.
§5. Blir det tomt på din tallrik, låna till vänster.
§6. Sjung helst bara en melodi i taget.
§7. Det är förbjudet att låta maten tysta mun.
§8. Samtal under borden är tillåtet men tala gärna med låg volym.
§9. Vid möte under bordet, håll till höger.
§10. Sök omgående kontakt med väggen, om golv och tak byter plats.
§11. Gäster, var uppmärksamma på att dörrar med mycket höga trösklar är fönster.
§12. Omkullfallna gäster kommer att uppresas och avdammas före hemfärd.
§13. Var god skriv upp din adress, så att vi vet vart du ska sändas, om du råkar bli kvar
Och sen får vi se vad jag ska fylla de andra sidorna med