April 2014
Den 12 april 2014 gifter jag mig med mitt livs kärlek.
Vi har en borgerlig vigsel på ett slott och fest på livgrenadjärmässen i Linköping.
Är det någon mer som gifter sig i April 2014?
Den 12 april 2014 gifter jag mig med mitt livs kärlek.
Vi har en borgerlig vigsel på ett slott och fest på livgrenadjärmässen i Linköping.
Är det någon mer som gifter sig i April 2014?
Vi har ett band som kommer köra ett gig så att säga (ca 45min?) för att få igång folk så kör vi spotify sen.
Kan ju hända att bandet kör en gång till sen efter en paus, vi får se hur stämningen är. De är goda vänner till oss som kör bra covers och är grymt bra (om man får vara partisk ).
Men ja, jag hoppas också på att få dansa tills fötterna blöder
Hoppas det löser sig med erat musikkrångel! Vad säger din blivande om den situationen då?
Och jag tror definitivt du kommer vara vacker! För att svara på det du skrev tidigare.
Med den klänningen, omgivningen och med din make så kommer du känna dig som vackrast i världen
Ang hår så tänker jag ha uppsatt i någon slags knut med typ flätor eller tiknande, tiaran(diademet skall sitta över det liksom i kanten tänkte jag och sedan slöja undertill. Luggen skall vara ha lite volym men inte vara stor och lite testar som hänger ner ungefär.. Har inte bokat hår och smink ännu. Funderar på om jag skall boka hon min frisör eller försöka hitta ett ställe som även gör smink. Annars ligger salongen nära kyrkan så det hade varit praktiskt..
Vi kör spotify, jag hoppas vi kommer ha täckning.. hade varit trist annars..
Festhäftet håller jag på och gör nu faktiskt (tar lite paus) Själva skalet vill säga, det är scrappat och matchar inbjudan. Vigselprogrammet däremot tänker jag skriva up på datorn på ett A4 vikt i tre delar. Vet ju inte hur många som kommer till kyrkan, antagligen lite fler än till festen. Det är en hel del som inte är bjudna som har frågat om vigseln. Skall även dela ut lite såpbubblor till gästerna som de kan blåsa på oss när vi kommer ut ur kyrkan.
Väldigt effektiv du Helenis! :)
Vad har du för innehåll i festprogrammet?
Tänkte på det där med att du kanske får fler gäster till vigseln än till middagen, tänkte du bjudna in "icke bjudna" till vigseln fast dom inte fått inbjudan officiellt?
Man kan ju göra 'offline' listor på spotify om man vill, man gör helt enkelt en lista och sen på den listan så finns det som en flik så att säga där det står "gör tillgänglig offline", då behövs inte internet för att spela upp dom låtarna, alltid bra att ha tillhands utifall internet skulle försvinna vid nåt tillfälle :)
Kanske frisören din känner nån som kan komma och sminka dig hos frisören? Eller att du går till t.ex make up store innan frisören eller nå dylikt?
Flätor är väldigt fint! Väldigt elegant :)
Det är verkligen så mycket att tänka på!
Vi ska ju också köra spotify, med offlinelistor så klart. Och lösenord på Ipaden så att ingen får för sig att bli DJ under kvällen (tror det är ett överhängande problem). Nu har vi svurit på att inte på irriterade över musiken utan göra en playlist som fungerar för VÅRT bröllop - så håll tummarna för att vi inte tar ut skilsmässa redan innan vi är vigda ;)
Vi beställer festprogrammsskalet från samma ställe som gjorde våra inbjudningar - det blir dock sanslöst dyrt att trycka innehållet där också, så det ska vi försöka göra på egen hand. Måste dock skära till papperna vi trycker på för skalet är i en ovanlig storlek.
Ska kolla upp det där med våra föräldrars bröllopskort - kan vara kul att ha med!
jag vill ha med bröllopsbingo på festen, men vet inte om jag ska ha det i programmet eller på en separat lapp?
Eller kanske en separat lapp som ligger i festhäftet?
Jag vet inte vad min frisör kommer ta, men räknar med 1000 kr per timme - hoppas jag blir glatt överraskad. Sminket går på 1500, men då ingår provsminkning och då tror jag att jag får produkter för 500. Helt ok!
Ja musiken ja, alla blir ju proffsDJ när man druckit lite tyvärr.
Tydligen får vi enbart köra med Spotify också då bandet hörde av sig nyss och ställde in...jaja, inte hela världen faktiskt, haha min sambo ringde och man märkte att han bävade för att säga att dom hade ställt in, han tappade hakan när jag skrattade och sa att det var inte så farligt.
Hmm...undrar om jag kanske är för mycket kontrollfreak angående detta bröllop
Spännande saker ni har i era festprogram! :)
Jag funderade också nu på att kanske hitta nå roligare bilder på oss som trotsiga tonåringar..hehe :)
Uoff detta med frisör....det är nästan dyrare än min klänning dessvärre!
Jag ska göra så mycket, först ska jag dit för att klippa och färga, sen ska jag dit för att sätta i löshår och sen blir då bröllopsdagen. Själva löshåret kommer bara det gå på runt 4000kr!
Jag köpte först löshår på tradera men det är bara syntetiskt dessvärre så det går inte att locka ordentligt och det trasslar sig mycket.
Och då mitt hår är som svinto och ser ut som Ronja Rövardotters så har jag efter mycket om och men valt att lägga pengar på just den saken. Det är ju ändå ens bröllopsdag som min m2b och frisör sa till mig
Hahaha jag hade sån ångest över att lägga så mkt pengar på bara frisören så jag gick till min sambo och frågade om det är något han vill bli bortskämd med inför våran bröllopsdag (ansiktsmassage, massage eller nå dyrare skor) men det enda han bad om var att vi skulle unna oss hotellnatt på bröllopsdagen istället för att vi sover hemma som tänkt från början, så jag får väl ge mig på den punkten då
Hur lägger ni upp er bröllopsdag?
Tar nån annan hand om det mesta medan ni tar hand om er själv eller hur ligger schemat?
Mja alltså, hade det inte varit för löshåret så hade uppsättningen "bara" kostat 1800kr, men nu väljer jag ju att göra det där lilla extra så det är därför
Vilken snäll kompis som ska köra runt dig! Kommer kompisen hinna göra sig iordning som den tänkt sig eller gör hon det samtidigt som dig?
Vem kommer att hämta blommorna? Eller gör ni det dagen innan?
Idag kom den! Jag är så sjukt nöjd. Är detta verkligen en kinaklänning kvalitén är helt fantastisk. Lite stor i livet så det måste jag ta in, annars allt bra, t.o.m finare i verkligheten. Är mest bildkvalitén man kan klaga på :)
Min kompis kommer nog fixa sig någon gång under dagen. Hon har ju lite vänttid.. :)
Blommorna skall jag göra själv, alltså två tärnbuketter och krosage till killen och min systerson som är ringbärare. Till dukningen skall det vara murgröna i kruka, kanske några blommor, i så fall fixar vi de kvällen innan, typ en ros i vas bara. Brudbuketten skall jag göra i sockerpasta på tråd. Blommorna tänkte jag köpa på blomsterlandet i färdiga rosbuketter och utfyllnad löst (dagen innan)