De säger att vi borde göra slut...
Så du upplevs som "tråkig" och "dålig för din sambo". Det första är ju synnerligen subjektivt, vad som är trist för en är ett toppenliv för en annan så just den biten tycker jag du ska släppa helt och hållet. Det är faktiskt okej att hela världen inte gillar en.
Den andra delen är lite svårare och där tycker jag att det är läge att ta en funderare. Vad betyder det att "vara dålig för någon"? Det kan ju vara precis vad som helst från fjantigt skitprat till att de tycker att din sambo påverkas negativt av att vara tillsammans med dig. Om min lillebror eller bästa vän hade hängt ihop med någon jag tyckt varit dålig för honom/henne hade jag givetvis sagt det också. Jag hade utan problem tagit hans besvikelse, ilska eller vilka känslor som än dök upp för jag hade också kunnat berätta på vilket sätt jag tyckte att relationen inte var lyckad. Att inte säga något alls hade varit uteslutet. Kan man inte tala om vad det är som gnager utan bangar lite i efterhand och ber om ursäkt (för vad liksom? För att man bryr sig om eller för att man vet att man klampat på? Helt obegripligt)) så känns det mest som lite barnsligt skitprat och det är väl mest....genant...att vuxna alls ägnar sig åt.
Det kan väl vara bra att reda ut saker men det ska du nog lämna till din sambo och hans bror/bästa vän att göra utan din inblandning, annars riskerar det bara blir än mer infekterat.