Inlägg från: Koyal |Visa alla inlägg
  • Koyal

Bästa bryggkaffet??

Vi ska såklart bjuda på kaffe efter maten men problemet är att varken jag eller M2b är kaffedrickare. Så vilket bryggkaffe är bäst?

• Svar på tråden Bästa bryggkaffet??
  • Koyal

Ja detta är en djungel. Lättrostat, mellanrostat eller mörkrostat?? Tänkte att mellan kanske tilltalar de flesta? Eller?

• Koyal

Hmm ok. Som jag förstått det så gillar de flesta starkt kaffe. Så då borde vi köpa mörkrostat. För de som inte gillar sitt kaffe starkt kanske de blandar mjölk i för att tona ner smaken? Vi funderar nu på antingen Zoegas mollbergs blandning eller Arvid Nordqvist franskrostat :D

• Koyal
    Aniara4 skrev 2013-09-15 13:25:54 följande:
    Haha, kom på att det kanske är bäst att lugna TS lite här. INGEN kommer att bli sur och missnöjd för att kaffet inte är exakt i deras smak. Det är kaffe, gott nog så! Vi som är koffeinister är glada om vi får vår fix, även om det inte smakar exakt så som vi vill ha det. Jag menar, hur ofta har man inte köpt en pappmugg med vidrigt kaffe för 20 spänn på tåget eller på Pressbyrån, kanske hällt i en sån där liten tetra med behandlad "mjölk", druckit, grimaserat lite och tänkt "ja det här var ju inte gott direkt" och sen klunkat i sig varje droppe för det kändes ju bra med lite kaffe i alla fall.

Så ta nåt av alla ni fått tips om ovan, det blir säkert bra vilket som! (Fast helst inte Gevalia Flört )
    Nä då jag är lugn som en filbunke :)

Kommer absolut inte köpa det billigaste men inte det dyraste heller. Vill bara bjuda på ett kaffe som inte som min far sa är ett "helt ok jobb-kaffe". Tror nog att det blir Arvid Nordqvists Franskrost för det låg ca 30 kr mindre/kg jämfört med Zoegas Mollbergs blandning.
Svar på tråden Bästa bryggkaffet??