Inlägg från: Mustikka |Visa alla inlägg
  • Mustikka

Bästa bryggkaffet??

Hmmm oj jag är en stor drickare av kaffe har provat nästan alla exklusiva kaffen inklusive bajskaffet kopi luwak MEN jag är kaffeoman och älskar att prova nya kaffesorter.
    Gevalia mellanrost är mjaah njaah sådär jag har det hemma för att den duger som morgon kaffe.
    Zoegas är däremot jätte gott billigt och inte sådär halvbeskt som gevalia. Zoegas är i nästan samma prisklass men har en mycket godare arom och fyllighet än tex gevalia eller löfbergslila. 
    Du kan gå in på www.Zoegas.se för att se vilket kaffe ni kan vara intresserade av  dem har många olika sortet för olika tillfällen :D Dem ger t.ex. tipps på vilket kaffe som passar med olika efterätter. 

Man ska inte alltid vara rädd för mörkrost, man kan sätta en eller två skopor mindre och för bästa kaffet ska det vara kallt vatten i kannan och inget annat. Kaffet ska också förvaras i kylskåp om man vill ha den fräsh längre.
    Jag brukar mixa med mitt kaffe, har lite kanel och kardemumma i och blandar, de brukar jag ha i morgon gevalian och det gör den mycket godare. Fast det kanske inte alla gäster gillar, det kan ni bara prova på hemma för er som vill prova på något nytt =)

Hoppas det hjälpte lite iaf =)

• Mustikka
    Henrystories skrev 2013-09-14 20:48:46 följande:
    Jag tycker Zoegas Black Velvet är godast, men eftersom att den är ganska dyr kommer Arvid Nordquists franskrostade på god andreplats ;)
    Måste hålla med här att Arvid Nordquists franskrostade är också väldigt god =)
Svar på tråden Bästa bryggkaffet??