Bästa bryggkaffet??
Vi ska såklart bjuda på kaffe efter maten men problemet är att varken jag eller M2b är kaffedrickare. Så vilket bryggkaffe är bäst?
Vi ska såklart bjuda på kaffe efter maten men problemet är att varken jag eller M2b är kaffedrickare. Så vilket bryggkaffe är bäst?
Mollbergs blandning är jättegod.
Ja, Mollbergs blandning är bra, det brukar nog också de flesta gilla. Man behöver ju inte brygga det så starkt som t.ex. jag helst vill ha det!
Här i Borlänge så serveras ofta Kaffebönans (vi har ju rosteriet här i stan) och jag måste säga att det är helt ok, bra pris också.
De flesta dricker dom vanliga kaffesorterna, Gevalia, Löfbergs Lika, Arvid Nordqvist mm mm.
Hoppa över dom billigaste som någon skrev, men annars tror jag inte att det spelar så stor roll.
Det kan vara bra att tänka på att Zoegas blir lite starkare än dom andra kaffesorterna, så man kan behöva korrigera doseringen där om man inte gillar starkt kaffe
Hmm ok. Som jag förstått det så gillar de flesta starkt kaffe. Så då borde vi köpa mörkrostat. För de som inte gillar sitt kaffe starkt kanske de blandar mjölk i för att tona ner smaken? Vi funderar nu på antingen Zoegas mollbergs blandning eller Arvid Nordqvist franskrostat :D
Haha, kom på att det kanske är bäst att lugna TS lite här. INGEN kommer att bli sur och missnöjd för att kaffet inte är exakt i deras smak. Det är kaffe, gott nog så! Vi som är koffeinister är glada om vi får vår fix, även om det inte smakar exakt så som vi vill ha det. Jag menar, hur ofta har man inte köpt en pappmugg med vidrigt kaffe för 20 spänn på tåget eller på Pressbyrån, kanske hällt i en sån där liten tetra med behandlad "mjölk", druckit, grimaserat lite och tänkt "ja det här var ju inte gott direkt" och sen klunkat i sig varje droppe för det kändes ju bra med lite kaffe i alla fall.
Så ta nåt av alla ni fått tips om ovan, det blir säkert bra vilket som! (Fast helst inte Gevalia )
Arvid Nordqvist- Franskrost =)