• Koyal

Bästa bryggkaffet??

Vi ska såklart bjuda på kaffe efter maten men problemet är att varken jag eller M2b är kaffedrickare. Så vilket bryggkaffe är bäst?

• Svar på tråden Bästa bryggkaffet??
  • afturelding

Jag gillar också Arvid Nordquist bäst. Sort spelar mindre roll, men Classic  Mellan har alltid funnits hemma hos mina föräldrar, så den är jag mest van vid att dricka. Så dålig gävlepatriot är jag!

Hemma hos mig (säger mig eftersom att maken avskyr kaffe) blir det mest smaksatt kaffe från Kahls, men det kostar  25 kronor per 70 gram så det är ju inte hållbart för ett bröllop Flört

• SofiaMagdalena

Välj ett som är ekologiskt och rättvisemärkt! 

Gärna arvid nordqvists reko :) 

• Koyal
    Aniara4 skrev 2013-09-15 13:25:54 följande:
    Haha, kom på att det kanske är bäst att lugna TS lite här. INGEN kommer att bli sur och missnöjd för att kaffet inte är exakt i deras smak. Det är kaffe, gott nog så! Vi som är koffeinister är glada om vi får vår fix, även om det inte smakar exakt så som vi vill ha det. Jag menar, hur ofta har man inte köpt en pappmugg med vidrigt kaffe för 20 spänn på tåget eller på Pressbyrån, kanske hällt i en sån där liten tetra med behandlad "mjölk", druckit, grimaserat lite och tänkt "ja det här var ju inte gott direkt" och sen klunkat i sig varje droppe för det kändes ju bra med lite kaffe i alla fall.

Så ta nåt av alla ni fått tips om ovan, det blir säkert bra vilket som! (Fast helst inte Gevalia Flört )
    Nä då jag är lugn som en filbunke :)

Kommer absolut inte köpa det billigaste men inte det dyraste heller. Vill bara bjuda på ett kaffe som inte som min far sa är ett "helt ok jobb-kaffe". Tror nog att det blir Arvid Nordqvists Franskrost för det låg ca 30 kr mindre/kg jämfört med Zoegas Mollbergs blandning.
  • Chicita
    Aniara4 skrev 2013-09-15 13:25:54 följande:
    Haha, kom på att det kanske är bäst att lugna TS lite här. INGEN kommer att bli sur och missnöjd för att kaffet inte är exakt i deras smak. Det är kaffe, gott nog så! Vi som är koffeinister är glada om vi får vår fix, även om det inte smakar exakt så som vi vill ha det. Jag menar, hur ofta har man inte köpt en pappmugg med vidrigt kaffe för 20 spänn på tåget eller på Pressbyrån, kanske hällt i en sån där liten tetra med behandlad "mjölk", druckit, grimaserat lite och tänkt "ja det här var ju inte gott direkt" och sen klunkat i sig varje droppe för det kändes ju bra med lite kaffe i alla fall.

Så ta nåt av alla ni fått tips om ovan, det blir säkert bra vilket som! (Fast helst inte Gevalia Flört )
    Ja kaffe är ju alltid kaffe SkrattandeKaffe
    Koyal skrev 2013-09-15 18:49:29 följande:
    Nä då jag är lugn som en filbunke :)

Kommer absolut inte köpa det billigaste men inte det dyraste heller. Vill bara bjuda på ett kaffe som inte som min far sa är ett "helt ok jobb-kaffe". Tror nog att det blir Arvid Nordqvists Franskrost för det låg ca 30 kr mindre/kg jämfört med Zoegas Mollbergs blandning.
    Det låter som en bra plan tycker jag Solig
  • Aniara4
    Principisessan skrev 2013-09-15 17:08:31 följande:
    För att inte tala om kaffet som man får i kaffeautomaterna på jobbet. De kommer inte i närheten av "riktigt gott kaffe" speciellt inte om det är skummjölk och inte riktigt mjölk. Men jag väljer hellre det för att få "min sil" än inget alls, och då dricker jag också MÅNGA koppar per dag på jobbet med. Hemma kan man ju unna sig en godare variant.  
    Vi har en espressomaskin på jobbet med slang till ett minikylskåp där det står ett mjölkpaket, så jag klagar verkligen inte på jobbkaffet. Tungan ute Fast jag gillar ändå att göra mig en balja hemma precis som jag vill ha det...
  • Principisessan
    Aniara4 skrev 2013-09-15 21:47:39 följande:
    Vi har en espressomaskin på jobbet med slang till ett minikylskåp där det står ett mjölkpaket, så jag klagar verkligen inte på jobbkaffet. Tungan ute Fast jag gillar ändå att göra mig en balja hemma precis som jag vill ha det...
    vilken lyx!!! 
  • Diphylla

Nu har du ju redan fått massor av bra svar, men jag lägger in min åsikt ändå :P

Jag dricker helst Zoegas, drack Mollbergs blandning innan vi gick över till deras kanongoda, ekologiska Hazienda. Arvid Nordqvist är helt okej!

Jag dricker hemskt gärna kaffe och njuter stort av en god kopp, så jag blir väldigt glad om man lagt ner lite pengar och köpt gott kaffe på sin tillställning :) Det handlar ju inte om många tiors skillnad i slutändan, och personligen så dricker jag hellre gott kaffe och äter en chokladbit till än blaskigt kaffe med värsta lyxefterrätten eller fintårtan.

Gevalia går för övrigt bort helt för min del, enbart för att vi hade det på mitt förra jobb. Smaken av Gevalia ger mig bara jobbångest. Hehe!

• meandmylove

Som Helsingborgare är ju Zeus en självklarhet! Man blir sugen när halva stan luktar nybryggt kaffe från fabriken! Yehooooo nu blev jag kaffesugen också...

• KimOchKjell

Jag är utbildad barista ett par gånger om, det jag av erfarenhet har märkt är att sålänge eran bryggare orkar värma upp kaffet ordentligt så spelar själva kaffet inte lika stor roll.
    Baristashopen.se kan ni hitta kanongott och rätt billigt kaffe. Johan och Nyström säljer kaffe utan mellanhänder, alltså dom handlar direkt av kaffebonden. Men i grund och botten hänger det på eran kaffekokare, jag själv dricker zoegas kravmärkta.

Moccamaster for the win :)

Svar på tråden Bästa bryggkaffet??