Bästa bryggkaffet??
Vi ska såklart bjuda på kaffe efter maten men problemet är att varken jag eller M2b är kaffedrickare. Så vilket bryggkaffe är bäst?
Vi ska såklart bjuda på kaffe efter maten men problemet är att varken jag eller M2b är kaffedrickare. Så vilket bryggkaffe är bäst?
Jag gillar också Arvid Nordquist bäst. Sort spelar mindre roll, men Classic Mellan har alltid funnits hemma hos mina föräldrar, så den är jag mest van vid att dricka. Så dålig gävlepatriot är jag!
Hemma hos mig (säger mig eftersom att maken avskyr kaffe) blir det mest smaksatt kaffe från Kahls, men det kostar 25 kronor per 70 gram så det är ju inte hållbart för ett bröllop
Välj ett som är ekologiskt och rättvisemärkt!
Gärna arvid nordqvists reko :)
Nu har du ju redan fått massor av bra svar, men jag lägger in min åsikt ändå :P
Jag dricker helst Zoegas, drack Mollbergs blandning innan vi gick över till deras kanongoda, ekologiska Hazienda. Arvid Nordqvist är helt okej!
Jag dricker hemskt gärna kaffe och njuter stort av en god kopp, så jag blir väldigt glad om man lagt ner lite pengar och köpt gott kaffe på sin tillställning :) Det handlar ju inte om många tiors skillnad i slutändan, och personligen så dricker jag hellre gott kaffe och äter en chokladbit till än blaskigt kaffe med värsta lyxefterrätten eller fintårtan.
Gevalia går för övrigt bort helt för min del, enbart för att vi hade det på mitt förra jobb. Smaken av Gevalia ger mig bara jobbångest. Hehe!
Som Helsingborgare är ju Zeus en självklarhet! Man blir sugen när halva stan luktar nybryggt kaffe från fabriken! Yehooooo nu blev jag kaffesugen också...
Zoegas* autocorrect..
Zoegas- skånerost
Jag är utbildad barista ett par gånger om, det jag av erfarenhet har märkt är att sålänge eran bryggare orkar värma upp kaffet ordentligt så spelar själva kaffet inte lika stor roll.
På Baristashopen.se kan ni hitta kanongott och rätt billigt kaffe. Johan och Nyström säljer kaffe utan mellanhänder, alltså dom handlar direkt av kaffebonden. Men i grund och botten hänger det på eran kaffekokare, jag själv dricker zoegas kravmärkta.
Moccamaster for the win :)