"genetiska defekter"????
Fy vilken gräslig sak att säga. Så säger man inte!
Dessutom har hon inget med ert förhållande att göra. Om du och din m2b vill gifta er och skaffa barn så ska ni göra det och INGEN har något med den saken att göra.
Att hon rekumenderade honom att inte skaffa barn med dig pga att din släkt har "defekter" får mig att må illa. Att det finns människor som tänker och tycker så får mig att tappa hakan.
Jag har dyslexi som ju är en typ av defekt då jag och andra dyslektiker har svårt med att läsa snabt och stava ordentligt. Skulle då jag och andra med samma eller andra defekt(er) vara mindre värda och åtråvärda att gifta sig - och skaffa barn med?
Herre jösses jag blir mörkrädd av den kvinnans tankegångar!
Vad var det hon ville uppnå med att ha det här samtalet med din m2b? Bryta er relation?
Om jag hade varit i din situation så hade jag bett min man att tala om för mig allt som sagts även om det kommer att göra mig ledssen.
Hur du ska lösa din situation vet jag inte riktigt, eftersom jag ju inte vet om hela situationen och kan därför inte ge några bra råd. Jag kan ju bara gå efter det som skrivits här.
Jag tror iaf att komunikation är nyckeln till framgång. Så mitt tips är iaf att prata med din m2b, och berätta hur du känner och diskutera hur ni tillsammans som par vill gå vidare i den här situationen med hans farmor.