• Anonym (TS / Tveksam)

Ska jag kämpa eller inte?

Jag och min fästman har varandras mailadresser så vi kan gå in och läsa varandras mail. Vilket har fungerat bra. Och vi har också en gemmensam mailadress.

Idag gick jag in på hans Ipad. Och såg att han hade mail. Det står hur många nya mail man har på mail appen. Han läste mailet. Sen sa han:
    "Jag har fått mail av min arbetskamrat och hon vill gå ut och dansa med mig.
    Är det okej för dig?" Jag svarade att det var okej. Men frågade en del om henne.
    Och han svarade på allt som jag frågade. Vilket kändes bra.

Men sen när jag i smyg (erkänner det, jag vet att det är fult att läsa andras mail i smyg. Men jag kunde inte låta bli, förlåt.) läste det mailet som hon skickat om att hon vill gå ut och dansa med min fästman och andra mail som han hade fått från henne.
    Så visade det sig att hon var rätt så intresserad av min fästman. Hon skrev typ:
    "Jag saknde dig i onsdags när du inte var på jobbet, och i torsdags då vi inte hann att ses. Kram och puss min prins".
    Sen skrev hon:
    "Hej! Kan vi duscha, dansa och äta ihop och....... på onsdag efter jobbet.
    Kan du?".
    Min fästman svarade:
    "Jag går gärna ut och äter och dansar med dig. Vill du ha sex? Så är det också okej. Ser fram emot onsdag".

Nu kanske ni tycker att jag är för jävlig som läst hans mail i smyg.
    Och visst det var inte så snyggt gjort, men jag kunde inte låta bli helt enkelt.

Min fråga är om jag skall försöka att "vinna" tillbaka min fästman?
    (Vi har ju inte gjort slut. Med ordet "vinna" menar jag.
    Att jag skall försöka göra så att han inte vill gå ut med henne).
    Eller göra slut? Eller inte bry mig om det?

Känns inte helt 100 att detta händer, då vi nyss börjat att planera bröllop.

Visst, jag är sjuk och orkar inte göra allt det som min fästman vill att vi skall göra.
    Han får ofta gå ut själv då jag inte orkar hänga på.  Vi är väldigt olika!
    Men vi respekterar varandras olikheter. Han älskar att ha sex, säger han.
    Jag vill inte ha sex föränn vi är gifta. (Gammalmodig, ja. Men det står jag för).

Så ja kan lite grann känna att hon har mer att erbjuda min fästman än vad jag kan erbjuda han.
    Hon är frisk och stark och orkar att hänga på sådant som han vill göra.
    Hon gillar att ha sex (enligt min fästman) och de har samma intressen.
    Vilket vi inte har så många, vi har många olika intressen, och bara några få gemensamma intressen.

Jag är förvirrad -:0.
    På ett sätt är det bättre att det tar slut nu innan man planerar för mycket och köper för mycket till bröllopet som skall vara 2015.
    Vi har redan tittat på bröllopskläder men inte köpt något än.

Men visst jag kan ju också! "vinna" hans intresse och jag kan bli friskare och starkare. Och orkar då göra mera roliga saker med han. Och vi kan få det fint och romantiskt tillsammans till bröllopet.

Hur skall jag göra??????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-29 23:30
    Förtydligande:
    Vi har då tillgång till varandras mail konton.
    Men vi skall inte! heller gå in och läsa varandras mail, utan lov från den andre.

Vi har bestämt att vi skall informera varandra först, innan man läser den andres mail.

Så det att jag gick in och läste hans mail utan lov. Var inte enligt vår överenskommelse.

Men och andra sidan fick jag ju veta vad han skriver till andra bakom min rygg.

Jag tänker berätta detta för mina föräldrar. Och se hur de tycker om detta.
    De brukar kunna stötta mig då jag behöver det. Då jag är lindrigt intellektuellt handikappad och behöver hjälp med att förstå vissa saker ibland.

• Svar på tråden Ska jag kämpa eller inte?
  • Anonym (inte ok)

Då ska du veta att det absolut inte är ok att han behandlar dig så här. Prata med dina föräldrar då, jag hoppas dom hjälper dig ur detta respektlösa förhållande. Kram, och va rädd om sig själv

• Anonym (TS / Tveksam)
    Chicita skrev 2013-09-29 22:39:17 följande:
    Men har inte du rätt till en man som hedrar dig för den du är?
    Oavsett om du är sjuk eller inte...
    Du är viktig och värdefull, och en man som inte inser det är ingen man att spara på.

Det gör ont att inse det.
    Det är väldigt svårt att komma till den slutsatsen.
    Men när man har insett att man är värd något bättre så brukar man också må bättre.

Krya på dig, vilken sjukdom du än har. Solig 
    Tack för ditt fina inlägg Glad. Det värmer gott!Hjärta
  • Anonym (TS / Tveksam)
    Anonym (inte ok) skrev 2013-09-29 23:11:04 följande:
    Då ska du veta att det absolut inte är ok att han behandlar dig så här. Prata med dina föräldrar då, jag hoppas dom hjälper dig ur detta respektlösa förhållande. Kram, och va rädd om sig själv
    Tack så mycket! Glad Var rädd om dig med!Hjärta
  • Anonym (TS / Tveksam)
    Sara1991 skrev 2013-09-29 23:01:48 följande:
    Men varför skulle du försöka vinna honom ? De är väl han som ska försöka vinna tillbaka dig. De är ju han som svikit dig inte tvärt om . Varför ska du då försöka få tillbaka honom ?
    Ja, men jag var ju ful med som läste hans mail utan lov. Bara för att vi kan varandras inloggningsuppgifter. Så skall vi inte läsa varandras mail utan lov.

Men visst har han svikit migGråter.
  • Anonym (TS / Tveksam)
    Anonym (Stackars) skrev 2013-09-29 22:36:04 följande:
    Alltså, folk är ju ofta ganska korkade när de gör såna saker eller begår brott tycker jag.. Kan ju iofs vara att de vill bli upptäckta som du säger, men tror inte det alltid är fallet av vad man hört.. Kanske tänker de inte att den andra kommer läsa, kanske tänker de inte alls. Så det kan ju absolut varit så. Håller helt med ang. resten av texten.
    Vi har tillgång till varandras inloggningsuppgifter.
    Men samtidigt skall vi INTE gå in på varandras mail Utan att först informera om det till den andre. Så att jag gick in på hans mail utan att säga det till han var fult. Vilket jag också skrev.Glad

Men och andra sidan fick jag veta vad han för bakom min rygg.
    Skall prata med mina föräldrar om detta imorgon. De kan nog hjälpa mig med goda råd.
  • Aniara4
    Anonym (TS / Tveksam) skrev 2013-09-29 23:19:37 följande:
    Ja, men jag var ju ful med som läste hans mail utan lov. Bara för att vi kan varandras inloggningsuppgifter. Så skall vi inte läsa varandras mail utan lov.

Men visst har han svikit migGråter.
    Visst, det är fult att läsa den andres mail. Men det är inte ens i närheten av att vara lika fult som att planera att ha sex med någon annan. Och du hade en anledning att bli misstänksam och läsa mailet, eftersom du visste att han planerade att gå ut med arbetskamraten.

Det låter som en bra idé att prata med dina föräldrar, tycker jag. Jag tänker att om du har ett funktionshinder måste du vara lite extra försiktig så att du inte blir utnyttjad och lurad av någon. Då kan det vara bra att ha någon vars omdöme man litar på att bolla saker med.

Du förtjänar att vara med någon som tycker om dig och respekterar dig och anstränger sig för att du ska vara lycklig. Om du inte vill ha sex före äktenskapet behöver du träffa någon som antingen känner likadant eller som tycker att du är värd att vänta på. Inte någon som springer och ligger med andra under tiden.
  • Anonym (TS / Tveksam)
    Aniara4 skrev 2013-09-29 23:33:32 följande:
    Visst, det är fult att läsa den andres mail. Men det är inte ens i närheten av att vara lika fult som att planera att ha sex med någon annan. Och du hade en anledning att bli misstänksam och läsa mailet, eftersom du visste att han planerade att gå ut med arbetskamraten.

Det låter som en bra idé att prata med dina föräldrar, tycker jag. Jag tänker att om du har ett funktionshinder måste du vara lite extra försiktig så att du inte blir utnyttjad och lurad av någon. Då kan det vara bra att ha någon vars omdöme man litar på att bolla saker med.

Du förtjänar att vara med någon som tycker om dig och respekterar dig och anstränger sig för att du ska vara lycklig. Om du inte vill ha sex före äktenskapet behöver du träffa någon som antingen känner likadant eller som tycker att du är värd att vänta på. Inte någon som springer och ligger med andra under tiden.
    Han frågade en gång om det var okej att han låg med andra. Då jag inte vill ha sex innan jag gifter mig. och då vi "bara" var ihop och inte! var förlovade.
    Så sa jag att det var "okej" om han ville det.
    Sen vet jag att han har haft sex med vänner till mig.

Men sen när vi förlovande oss. Så fårgade jag om han fortfarande vill ha sex med andra. Och då svarade han att han inte visste det.
    Men jag sa att det inte känns helt okej att han har sex med andra då vi ändå hade förlovat oss och kanske skulle gitfa oss i framtiden.
    (Då vid förlovningen var det inte tal om bröllop). Det blev tal om bröllopet 1 år efter förlovningen först.
    Han savarade att det är bra att han vet det, men att han älskar sex. Och försökte övertala mig att ha sex med han. men jag stod emot.
  • Red Lion
    Anonym (TS / Tveksam) skrev 2013-09-29 23:41:29 följande:
    Han frågade en gång om det var okej att han låg med andra. Då jag inte vill ha sex innan jag gifter mig. och då vi "bara" var ihop och inte! var förlovade.
    Så sa jag att det var "okej" om han ville det.
    Sen vet jag att han har haft sex med vänner till mig.

Men sen när vi förlovande oss. Så fårgade jag om han fortfarande vill ha sex med andra. Och då svarade han att han inte visste det.
    Men jag sa att det inte känns helt okej att han har sex med andra då vi ändå hade förlovat oss och kanske skulle gitfa oss i framtiden.
    (Då vid förlovningen var det inte tal om bröllop). Det blev tal om bröllopet 1 år efter förlovningen först.
    Han savarade att det är bra att han vet det, men att han älskar sex. Och försökte övertala mig att ha sex med han. men jag stod emot.
    Ursäkta men han låter helt störd. Otroligt respektlöst, även om du sa ok. Tror tyvärr han utnyttjar dig. Berätta detta för dina föräldrar som du säger och se vad de säger. Troligen kommer de inte tycka att det är så bra, för en utomstående låter det iallafall jätteknäppt, såhär ska man inte behöva ha det i ett förhållande.
  • Red Lion

Självklart är det ok att ha öppna förhållanden och egna regler vad gällande sex utanför förhållandet, alla är olika. Ser att mitt förra inläggg kan ses väldigt dömande. Men det jag menar är respektlöst är att han låg med just dina vänner t.ex. Och försökte få dig att ha sex fast du sagt att du ville vänta m.m.

• Anonym

Jag sitter mest och gapar när jag läst ifrån den här tråden! Är det verkligen möjligt? Du, lilla gumman, måste skaffa dig lite självrespekt! Den här killen är uppenbart ingenting att ha! Han ska vara lycklig att det finns någon som vill ha honom, men i stället bara trampar han ner dig. Och du finner dig i det. Att vänta med sex till efter ni är gifta, fine, det är helt ok. Men då får det ju faktiskt gälla båda två! Annars finns det, enligt mig, inget att bygga vidare på för er.

Svar på tråden Ska jag kämpa eller inte?