Inlägg från: Alyllyra |Visa alla inlägg
  • Alyllyra

Här får du fråga precis vad du vill!

Finns det några butiker som fortfarande säljer bikinis?
    Jag åker till Spanien ikväll med jobbet och har insett att min bikiniunderdel har tänjt ut sig så mycket att jag får hålla fast den när jag hoppar i vattnet. Men jag hittar inga bikinis i butik, bara på Stadium och de var väldigt stora... Nån som har nått tips? Färg/form är inte superviktigt, mest att den sitter bra :)

• Alyllyra
    Chicita skrev 2013-10-04 15:37:31 följande:
    Sy in den Skrattande

Vänd underdelen ut och in och sy en söm i varje sida en bit in från den andra sömmen. Har du ingen symaskin så kan du sy för hand, tar kanske 15 min på sin  höjd...
    Hade varit en bra idé om det inte var så att jag satt på jobbet nu och vi åker direkt härifrån till arlanda... Dvs. har varken material eller arbetstid tillgängligt
    marolo skrev 2013-10-04 15:12:56 följande:
    lindex hade fortfarande på rean här i alla fall du måste nog leta vid reaställningarna :)
    Ja, jag kikade på rean, men det var antingen strl 34 eller strl 44 som gällde, dvs. jättestor eller jättesmått.
    filibustern skrev 2013-10-04 14:56:35 följande:
    men de borde väl finnas på åhlens, kappahls, typ sånna ställen? 
    Åhlens kanske är en bra idé, där har jag inte kollat! Nu återstår bara att hinna springa dit innan taxin går :)
  • Alyllyra
    Chicita skrev 2013-10-04 16:00:50 följande:
    Attans då... Annars får du köpa hängslen Flört
    Nejdå men det finns väl affärer där också antar jag Glad
    Hängslen är kanske inte så dumt
  • Alyllyra
    Anonym (upprörande?) skrev 2013-10-07 16:25:46 följande:
    det är väl inte direkt en fråga men var och åt lunch idag och blev ganska upprörd, nu har jag inga barn själv så ska inte tycka och tänka för mycket, men brevid oss satt en mamma och ett barn, båda två var överviktiga, uppskattar barnets ålder till lite drygt 4 år, mamman sitter och pratar i telefon hela tiden och jag hör att hon nämner barnet och sitter och pratar över huvudet på det, sedan går hon iväg och lämnar barnet utan uppsikt för att hämta mer läsk,

men det som jag blev så sur på var det hon gav barnet, barnet åt pasta och köttbullar och till detta hade barnet lingon, brunsås och ketchup i generösa mängder, och barnet drack läsk till samt fick en muffins med glasyr efter maten...Seriöst? är det bara jag som blir upprörd när barnet får äta så dåligt och övervikten visar ju på att det är ett vanligt problem i den familjen, okej jag är jättefördosfull men tänker på hur grymt jobbigt det måste vara för en 4 åring att vara tjock och om det desutom  följer med upp i åldern sedan...hur vanligt är det att en 4 åring är så kraftigt överviktigt utan föräldrars påverkan... 
    Ännu värre tycker jag är om mamman visade totalt ointresse för sitt barn och som du säger "pratade över huvudet på det". Att som barn idag växa upp och känna att man är mindre viktig än mammas/pappas telefon måste ju vara dödsstöten för självkänslan.
  • Alyllyra
    20140222 skrev 2013-10-04 21:40:54 följande:
    Varför tänker många människor på sig själv först? (Säger ej att alla gör det).
    För att ingen annan kommer att tänka på dig först. Så det enda sättet att få någon att göra det är att göra det själv.

Nej, jag kan egentligen inte svara på varför det är så. Tycker själv att samhället är ganska egosistiskt och att det runt om mig vimlar av folk som bara tänker på sig själva. Bor i och för sig i Stockholm, vilket kan vara en bidragande orsak. Folk som inte ger plats åt andra på tunnelbanan, som inte bemödar andra med en blick eller ett tack, som stannar precis när de klivit av rulltrappan, som inte håller hissar etc. är ju vardagsmat här.

Och det värsta är att man blir likadan själv. För om ingen annan säger tack, varför ska då jag göra det? Det är ett gift som är svårt att kämpa emot utan att känna en trötthet och uppgivenhet.

Men jag tror också att man ibland MÅSTE tänka på sig själv och sin egen lycka. För det är det enda sättet att hjälpa sig själv till att må bra. Och nu menar jag inte ang. små artighetsgrejer som de jag räknat upp ovan, sånt är bara oförskämt. Utan om stora grejer som relationer till andra och kompromisser i hur man vill leva sitt liv.
    Det kostar mig ingenting att hålla upp dörren för den som kommer bakom på gymet, men det kostar mig jäkligt mycket att säga att jag kan tänka mig att flytta till en specifik del av landet för min partners skull när jag inte alls vill det och kommer att vantrivas. Och i sådana beslut måste man stå upp för sig själv och vara egoistisk, annars kommer man till slut ha kompromissat bort sin person.
Svar på tråden Här får du fråga precis vad du vill!