Grattis!
Vi förlovade oss i Paris i somras och när vi kom hem ordnade mamma stormiddag (det var typ 5 rätter, kommer inte ihåg), det var kanapér med gåslever och bubbel till, kantarellpaj som förrät, jättegod middag, ostbricka och slutligen nån glassefterrätt. Det var supermysigt och jag blev jätteglad över det! Min mamma är en hejare på mat och älskar att laga mat och är väldigt noga med att fira saker och lagar gärna middag till. Jag hade blivit lika glad för en vanlig middag, det viktiga tyckte jag var att mina föräldrar visade att de delade vår glädje och att de tycker om min fästman. :) Vi fick också en blomma, ett kort och lite pengar, men som sagt. Det var inte nödvändigt. Blev jätteglad att de firade oss. Min storasyster och hennes man och barn kom också förbi till middagen så blev glad att de faktiskt tog allt så "seriöst". Det var nästan så jag då insåg vad jag hade gjort! ;) Haha.
Sen tror jag man enligt tradition (om man nu måste gå på det) förlovar sig och sen har förlovningsmiddag med båda familjerna. Men vi hade ju bara med en del av min familj (har två syskon till som inte kunde närvara) och det gick lika bra det!
Lycka till med planerna! :)