Hur valde ni kyrka/kapell?
Första tanken var att vigas i min hemstad, i kyrkan som Farmor är begravd bredvid. Men då skulle makens släkt få lov att åka så långt + att vi ju haft långt när det gällde planering, kolla lokaler mm...
Andra tanken var att vigas i makens hemstad (eller hans mammas hemstad där det finns en väldigt fin och gammal träkyrka) men det hade ju blivit samma sak där, fast långt för min familj istället.
Så eftersom vi bor mittemellan så valde vi vår hemstad då det blir väldigt mycket enklare.
Här finns 2 kapell, inget som vi har någon direkt koppling till.
Och 3 kyrkor.
1 kyrka är modern och ligger mitt i stan, ihopbyggd med kommunhuset. Den är jättefin inuti, men det skulle inte kännas rätt att vara där. Dessutom ville vi ju ha ett medeltidsbröllop så det hade inte funkat riktigt bra för den delen heller...
1 annan kyrka är otroligt vacker men jättestor. Vi hade kännt oss som en liten flugskit i hörnet med vår släkt, även om vi hade bjudit precis alla, och om alla hade kommit. Med dom 64 personer som kom så hade vi inte ens fyllt upp dom 2 första raderna liksom...
Den sista kyrkan är väldigt vacker, ligger fint vid vattnet, har en jättebra lokal precis bredvid som vi kunde ha middagen i och den var dessutom byggd mellan 1100-1380 och vårt bröllop var "tidsbestämt" till 1311
Perfekt alltså...