Inlägg från: Ekorren |Visa alla inlägg
  • Ekorren

Små barn på bröllop, hur gjorde ni rent praktiskt?

Hej! Vår dotter kommer vara drygt 1,5 år när vi gifter oss nästa sommar och jag funderar på vilken tid för vigsel som är smidigast. Vi har tänkt att hon ska vara med på vigseln och sedan vara hos barnvakt under kvällen. Ska man ha en tidig vigsel ca kl 12-13 och sedan ha lite lugnt med fotografering, mysa på och äta middag med dottern och sedan lämna henne hos barnvakt innan vi ska till den riktiga middagen eller ska man köra pang på med vigsel ca kl 15-16 och lämna henne direkt efter då till barnvakten? Jag tänker att middagen kanske börjar vid 17-18-tiden. Ni som haft lite mindre barn när ni gifte er, hur gjorde ni rent praktiskt? Tar gärna emot alla tips!

• Svar på tråden Små barn på bröllop, hur gjorde ni rent praktiskt?
  • Ekorren

Det verkar ju vara olika helt klart :) Kyrkan ligger ganska centralt i stan så gästerna kan nog ha saker att fördriva tiden med om det blir ett längre uppehåll mellan vigsel och fest, de flesta är ju härifrån eller har åtminstone hälsat på förut. Men att ha det sent som PimPim säger har ju också sina fördelar. Svårt! Om hon hade varit större (ca 5 kanske?) så hade hon kunnat vara med på middagen iaf tycker jag, för då kan de gå iväg och sysselsätta sig själv någorlunda om det blir långtråkigt, men inte som 1,5-åring. Tänkte ringa och boka kyrkan imorgon, får se vad de har för tider. Det löser sig nog oavsett, får bara se till att skola in en barnvakt i tid :)

Svar på tråden Små barn på bröllop, hur gjorde ni rent praktiskt?