Hur mycket betalade ni för er vigselring?
Tjena! Jag har funderat över hur mycket gemene man spenderar på sina ringar. När vi var runt och tittade på förlovningsringar så frågade många smeder vilken budget vi hade. Vi svarade och fick då på 4/6 ställen kommentarer i stil med att "aha, så en ganska normal budget då med andra ord", eller "okej så ungefär som de flesta andra" etc. Detta förvånade mig då jag tyckte att vi hade en väääldigt hög budget, men det är ju utifrån våra förutsättningar.
Funderade också på om detta kanske är ett försäljningsknep? Att man inte vill känna att man spenderar för mycket och inte heller för lite och att de därför säger så till alla?
Jag är inte intresserad av en tråd där några kommenterar "jag köpte min ring för 1500 kronor" eller "jag spenderade 200 000 på min ring", det är inte extremiteterna jag vill åt utan ett slags medelvärde och en diskussion kring vad NI tror MEDELSVENSKEN spenderar på en ring.
Har letat på nätet efter artiklar eller studier som gjorts i ämnet men inte hittat något, så om ni vet var jag ska leta så hojta gärna till!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-14 17:03
Uppdatering: det gäller den dyraste av vigselring och förlovningsring. Och gäller endast brudens ring (om samkönat äktenskap så välj den som har den dyraste ringen).
Alla ska naturligtvis svara i enkäten, oavsett hur mycket de spenderat på sin ring. Vad jag menar är att Diskussionen ska handla om vad medelsvensken spenderar, inte vad ni som kanske spenderat extremt lite eller extremt mycket spenderat, inlägg i stil med: "min ring kostade bara 1200 kronor, rena klippet" :) Sådana trådar finns det redan så många av!