• zero

Visa era ringar från Michael O'dwyer !

Som rubriken lyder så är jag enormt intresserad av att se era ringar skapade av denna smed.
    Funderar själv på att låta honom hjälpa mig med min ring i framtiden (föutsatt att han vill fatta min sten sas).

Så visa era bilder på hans ringar, gärna från fler vinklar/ avstånd Skrattande

• Svar på tråden Visa era ringar från Michael O'dwyer !
  • tnoivles
    zero skrev 2013-10-20 14:06:52 följande:
    Som rubriken lyder så är jag enormt intresserad av att se era ringar skapade av denna smed.
    Funderar själv på att låta honom hjälpa mig med min ring i framtiden (föutsatt att han vill fatta min sten sas).

Så visa era bilder på hans ringar, gärna från fler vinklar/ avstånd Skrattande

Åh följer med stort intresse, min förlovningsring ska komma därifrån :) Har varit där och bestämt osv, nu väntar jag bara på frieriet :)
  • zero

Vad valde du för något? *nyfiken*

• Bride2b

Här kommer våra förlovningsringar! Vi var hos flera guldsmeder innan vi bestämde oss för Michael och vi ångrar inte det för en enda sekund! Sällan träffat någon med så mycket tålamod och serviceinriktning! Vi gjorde om min ring 3 ggr och behövde aldrig betala för detta utan det enda dom vill, det dom sätter som första prioritering är att deras kunder ska vara 100 % nöjda oavsett vad! Han kommer att designa min vigselring oxå :) Våra ringar är i Platina, min är en eternity (helallians) med 0.06 diamneter hela vägen runt :) Bästa guldsmeden enligt mig Glad

• tnoivles
    zero skrev 2013-10-20 21:17:50 följande:
    Vad valde du för något? *nyfiken*

Bild lånad från odwyer.se.

Det blir denna (Finessé) men med något bredare skena och med mindre mittsten! Min enda farhåga är att stenen ska se för liten ut när jag får den :) har ju vant mig vid denna bilden nu, haha. Men det ska nog bli bra. Är också supernöjd med all service vi fått från Michael so far! Jag är extremt petig med detaljer och han gör verkligen allt för att man ska bli nöjd 
  • tnoivles
    Bride2b skrev 2013-10-21 07:41:37 följande:
    Här kommer våra förlovningsringar! Vi var hos flera guldsmeder innan vi bestämde oss för Michael och vi ångrar inte det för en enda sekund! Sällan träffat någon med så mycket tålamod och serviceinriktning! Vi gjorde om min ring 3 ggr och behövde aldrig betala för detta utan det enda dom vill, det dom sätter som första prioritering är att deras kunder ska vara 100 % nöjda oavsett vad! Han kommer att designa min vigselring oxå :) Våra ringar är i Platina, min är en eternity (helallians) med 0.06 diamneter hela vägen runt :) Bästa guldsmeden enligt mig Glad

Superfina! Vi valde att inte göra min sambos ring hos honom dock, eftersom han bara skulle ha en slät guldring och vi tyckte det var lite dyrt hos Michael! Han ska baraha en standard halvrundad :)
  • zero

Bride2b : Jättefin ring! :)

Tnoivles: Den är riktigt snygg,hur bred tog du den istället och med vilken storlek på mittenstenen?

Tokig: Ännu en fin ring. Hur bred är skenan på mittenringen? Samt hur stora är stenarna på skenan och i själva halon?

Jag försöker få mig en uppfattning om olika bredder på skenor.Jag har 3mm på en slät ring och 2- 2,2mm på förlovningsringen och på mig ser 3mm hemskt ut, så jag försöker få en uppfattning hur brett jag kan gå utan att det ser förjävligt ut.

Hade tänkt mig en halo runt stenen, lite som emelieringen, men stenen jag vill ha  har ju mer av en old mine cushion i formen så vetifarao hur det skulle se ut.
    Skulle vilja ha någonting som "händer" under ringen också (under halon alltså). Jag var så extremt sugen på att köra på en tacori 2620 men av att bara kolla på den så är jag relativt säker på att hela ringen skulle bli gravt deformerad med tiden och därför funderade jag på att låta någon smed i Sverige göra ringen istället och då fanns det bara ett val för mig eftersom jag avskyr klumpiga ringar.
    Problemet är ju att jag älskar designen på amerikanska, antikinspirerade ringar men vill samtidigt ha kvalitet, så jag undrar om man på något sätt kan komma på en lösning så att man får både och? hehe.

• 120926

Tacori 2620 är verkligen en superfin ring. Hur kommer det sig att du tror att den kommer bli deformerad? Brukar man säga det om tacoris ringar? 

Jag förstår precis vad du menar med att  man vill åt de amerikanska nätta ringarna. Klara själv inte av klumpiga ringar så valde att låter BGD göra hela ringen i stället. Den är bara  1,5 mm där den är som tunnast :)

Jag tror att den august vintage cushion kommer bli sjukt fin i en halo. Har alltid älskat ringen på bilden nedan.
    Både Leon Mege och Steve Kirsch gör fantastiska halos. Har du kollat på deras arbeten?

• Bride2b

Man kan ju annars ta med en bild och/eller förklara för honom exakt hur du vill att ringen ska se ut. Så här kommer min ring att se ut tillsammans med vigselringen iaf. En klassisk kombination som är tidlös :)
  • zero
    120926 skrev 2013-10-21 14:11:27 följande:
    Tacori 2620 är verkligen en superfin ring. Hur kommer det sig att du tror att den kommer bli deformerad? Brukar man säga det om tacoris ringar? 

Jag förstår precis vad du menar med att  man vill åt de amerikanska nätta ringarna. Klara själv inte av klumpiga ringar så valde att låter BGD göra hela ringen i stället. Den är bara  1,5 mm där den är som tunnast :)

Jag tror att den august vintage cushion kommer bli sjukt fin i en halo. Har alltid älskat ringen på bilden nedan.
    Både Leon Mege och Steve Kirsch gör fantastiska halos. Har du kollat på deras arbeten?

Trevligt med någon som har samma smak Glad
    Jadå jag har kollat både Leon och SK men det är för tunnt för att hålla för vardagsanvändning och det är det jag hemskt gärna vill ha ringen till, dvs jag vill alltid kunna ha på mig den förutom när jag absolut inte kan det eller sover.

Problemet med många Amerikanska designers är att looken liksom går före kvalitet. Och japp, jag tror inte deras ringar kommer se lika bra ut om 10+ år .Jag märker ju redan nu att en platina ring med 1,9mm höjd börjar forma om sig smått.
    Jag vill så gärna ha ringen i platina men nackdelen med platina är att det bender sig extremt lätt, samtidigt har ju guld sina nackdelar också. Det finns en del som fått sina tacoriringar ordentligt deformerade, dem är ju så himla tunna undertill så det räcker med att man stöter till kronan sen är ringen inte så vacker längre. Jag försöker också undvika Pavé så gott som möjligt.

Detta låter fulare än vad det är,men på min helallians har jag  8 klor per 0,01 sten (dubbla klor alltså) och det ser faktiskt inte tokigt ut alls,tvärtom och tror inte några stenar faller av där på väldigt länge. Så jag funderar om jag ska göra detsamma med vigselringen på skenan och halo. Det är synd för jag älskar verkligen looken på tacori så om jag ska sno något av designen så är det ju kronans look uppifrån. Undertill får jag nog tänka mer "stabilt" dessvärre.
    Det är verkligen jättesvårt det där. Glad att jag har gott om tid på mig iaf Skrattande
Svar på tråden Visa era ringar från Michael O'dwyer !