• 120926

Visa era ringar från Michael O'dwyer !

Tacori 2620 är verkligen en superfin ring. Hur kommer det sig att du tror att den kommer bli deformerad? Brukar man säga det om tacoris ringar? 

Jag förstår precis vad du menar med att  man vill åt de amerikanska nätta ringarna. Klara själv inte av klumpiga ringar så valde att låter BGD göra hela ringen i stället. Den är bara  1,5 mm där den är som tunnast :)

Jag tror att den august vintage cushion kommer bli sjukt fin i en halo. Har alltid älskat ringen på bilden nedan.
    Både Leon Mege och Steve Kirsch gör fantastiska halos. Har du kollat på deras arbeten?

• 120926
    zero skrev 2013-10-21 15:45:06 följande:
    Trevligt med någon som har samma smak Glad
    Jadå jag har kollat både Leon och SK men det är för tunnt för att hålla för vardagsanvändning och det är det jag hemskt gärna vill ha ringen till, dvs jag vill alltid kunna ha på mig den förutom när jag absolut inte kan det eller sover.

Problemet med många Amerikanska designers är att looken liksom går före kvalitet. Och japp, jag tror inte deras ringar kommer se lika bra ut om 10+ år .Jag märker ju redan nu att en platina ring med 1,9mm höjd börjar forma om sig smått.
    Jag vill så gärna ha ringen i platina men nackdelen med platina är att det bender sig extremt lätt, samtidigt har ju guld sina nackdelar också. Det finns en del som fått sina tacoriringar ordentligt deformerade, dem är ju så himla tunna undertill så det räcker med att man stöter till kronan sen är ringen inte så vacker längre. Jag försöker också undvika Pavé så gott som möjligt.

Detta låter fulare än vad det är,men på min helallians har jag  8 klor per 0,01 sten (dubbla klor alltså) och det ser faktiskt inte tokigt ut alls,tvärtom och tror inte några stenar faller av där på väldigt länge. Så jag funderar om jag ska göra detsamma med vigselringen på skenan och halo. Det är synd för jag älskar verkligen looken på tacori så om jag ska sno något av designen så är det ju kronans look uppifrån. Undertill får jag nog tänka mer "stabilt" dessvärre.
    Det är verkligen jättesvårt det där. Glad att jag har gott om tid på mig iaf Skrattande
    Ja så kanske det är. Men himla fina ringar gör de! 

Jag var tydlig med att jag vill ha en nätt ring men att det måste vara hållbart. Så hållbart att ringen ska kunna gå i arv. BGD var väldigt förstående och förklarade att 1,5 mm var det minsta de vill göra då och det förstår jag. Undertill är den bredare såklart. Den har även en höjd på över 2 mm.  Jag har min ring på mig jämt (!) men har bara haft det ett år. Dock ser den fortfarande ut som ny. Alltså inte tappat någon sten, ej böjd alls eller ens påväg och jag är inte särskillt försiktigt :P Jag valde pave trots att det kanske inte är det mest hållbara men jag kunde inte låta bli. Tycker det är galet fint. 

Här är min ring förresten. Bara en mobilbild men man ser lite iaf :) Stenen är som en Princess of hearts från GOG. 

Har du ingen bild på din helallians, har lite svårt att se det framför mig:P Ja ibland är det bra att ha tid på sig men då hinner man också ändra sig hundra gånger.. fråga någon som vet.. hehe 
  • 120926

Din förlovningsring är superfin, Zero! 
    För mig blir det nog något liknande som vigselring. Fast då kommer inte vara hel rak i skenen eftersom min ring nu inte är det. Lite svårt att se på bilden men skenan går in på varsinn sida som stenen.  

Jag vet faktiskt inte alls hur stora melee stenarna är. De är minst längst in på mot stenen och sedan blir de större. Det är 15 stenar på varje sida och sammanlagt är de på 0,45ctw.  

Jag köpte faktiskt aldrig någon sten på GOG men jag ville ha en som är precis som deras Princess of hearts. Tyvärr kunde inte GOG få fram någon sten i den storleken och med de rätta kriterierna. Jag tog hjälp av alla kunniga människor på pricescope och de hittade istället en sådan sten på Jamesallen.com och då blev det den. Jag fick faktiskt en större sten med bättre "värden" än på GOG för ett bättre pris. Min sten skickades sedan till Brian Gavin i texas och där gjordes ringen helt klar. Jag fick sedan ringen fraktade till mig när vi var på semester i New york. Ingen frakt, ingen tull. 

Men fråga de på GOG de borde kunna veta vad som gäller väl?

Svar på tråden Visa era ringar från Michael O'dwyer !