Inlägg från: Marie Malmö |Visa alla inlägg
  • Marie Malmö

De som inte dricker alkohol

Jag sitter här och väljer mellan olika ställen att ha festen på, på det ena ett fast kuvertpris inkl. alkohol och på de andra catering där man kan köpa alkoholen själv.
    Om det visar sig att många gäster inte vill dricka (för att de ska köra etc), brukar man då ändå betala fullt kuvertpris? Vet i och för sig inte hur det skulle fungera i praktiken om vissa betalade mindre och hur de skulle ha koll på det...

• Svar på tråden De som inte dricker alkohol
  • Marie Malmö

Tack för svar!

Vi fick först ett förslag på middag inkl. vin och mingel med mousserande vin, men att inga drinkar ingick. Sedan tyckte många att man skulle ha en eller två drinkbiljetter och jag hörde mig för vad det kostade (125:-/st). Fick då ett nytt förslag på fri bar för 200:- mer och jag accepterade. Men det är lite surt att betala fullt pris för alla dem som inte ens dricker, bl.a. ett par tonåringar och några äldre.

Jag tror dock att det erbjuds bättre alternativ än vatten och läsk, det är ändå ett slott med hög kvalitet på sina saker. Alkoholfritt vin till dem som kör hoppas jag de kan ordna.

Svar på tråden De som inte dricker alkohol